fa2001 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg har et rart problem med en Get kabel-internett tilkobling. Internett-tilkoblingen forsvinner noen ganger: ca. 1 gang pr. time og det varer i 1-10 minutter (veldig upresise tall, men det gir vel et visst inntrykk). Dette gjelder også for en maskin som er koblet til en switch direkte på kabelmodem (den har "public" IP-adresse). Det rare: Noen web-sider (og andre tjenester) fungerer!: * www.uio.no * NRK nettradio * Get sine DNS-servere virker kanskje (virker som de går litt på og av) Websider som ikke fungerer: * www.hw.no * www.vg.no * www.get.no (!) Dette gjelder både for HTTP (web) og ping. Jeg snakket med Get kundeservice i går, og de sa at jeg kunne få bytte ut modemet. Etter at jeg så at noen adresser fungerte, tviler jeg på at det vil hjelpe(?). Er det noen andre som har problemer med Get, og er det noen som har forslag til hva som er galt? Kan det være noe galt med routerne til Get? Endret 3. september 2009 av fa2001 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kanskje DNS-serverne til Get er litt ustø? Prøv OpenDNS i en periode og se om det forandrer noe. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Kanskje DNS-serverne til Get er litt ustø?Prøv OpenDNS i en periode og se om det forandrer noe. godt poeng, jeg skal skrive ned noen ip-adresser nå mens internett fungerer, og pinge dem neste gang det går ned. Hvis det går å pinge ip-adressene er det rett over på OpenDNS... Lenke til kommentar
Roberthawkins Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=578425 sikkert litt etterheng ettersom mange oppkoblinger atm Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=578425 sikkert litt etterheng ettersom mange oppkoblinger atm Takk for linken Dette var nok problemet (ellers kommer jeg tilabke...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå