Daaniell Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har nettop fått tannregulering hva kan jeg spise og hva kan jeg ikke?????? Svart fort jeg sulter Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det må du nesten bare prøve og se, men hold deg unna veldig harde ting. Ganske kjedelig å knekke limen slik at du må til tannlegen og fikse det. Vær forsiktig med epler, slikkepinner osv. Spis ellers som vanlig, og kjenn begrensingene selv. Regner med at du kommer til å få ganske vondt i tenna etter hvert. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hold deg unna epler og omelett hvertfall, ikke fordi det er noe farlig med det, men fordi du blir seende helt på tryne ut. -- Epler kan vel kanskje være itt risky i det store og det hele, men men. Kan forresten fortelle deg at du bør ta det seriøst, for resultatet kan bli så utrolig bra, jeg angrer mildt sagt ikke på at jeg tok det seriøst. Lykke til! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hold deg unna magneter og tyggegummi, og løssnus hvis du snuser Lenke til kommentar
Right Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hva er problemet med epler, egentlig? Og omelett? Hæ? Hold deg unna harde ting, som noen har nevnt, og seige ting. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Epler og omelett er vell egentlig ikke noe problem, har en venn som har spist begge tingene Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Epler er jo harde nok de. Har klart å ødelegge regulering på et eple jeg. Lenke til kommentar
Right Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Epler er jo harde nok de. Har klart å ødelegge regulering på et eple jeg. Ikke alle epler tilsvarer stein, da. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Erfaring fra en venn, ikke spis beef-jerky. Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er ingenting i veien med omelett, bortsett fra at det er en ekkel opplevelse, ettersom du siter igjen med 80% av omeletten i reguleringa. - Samme med eple for den del. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 åhh.. husker det som om det var i går når tannlegen stramma regeuleringen hver 6 uke eller noe.. det er sååååå jævlig vondt minst 1 uke.. må nok regne med spise suppe og lappskaus eller noe.. skal du spise eple ville jeg anbefalt deg å skrelle det først.. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) da jeg hadde regulering så spiste jeg akkurat det jeg ville spise. Slet aldri med at det var ting som hang igjen. og du kommer til og bruke spesialtannkost den tiden du bruker streng. At det gjør vondt og stramme som enkelte skriver her kommer helt ann på smerte terskelen din. Jeg hadde selv kun vondt den første dagen men etter på så kjente jeg ingen ting. ps ikke klin med noen andre som har streng du kan hekte deg fast Endret 5. september 2009 av EX-adrin Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Hiv innpå det du kan. Hadde aldri problemer med tannregulering og mat. Lenke til kommentar
Tannlegen Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hei, en bra referanse for hva du kan og bør spise finner du her: http://tannregulering-oslo.com/a-velge-den-beste-maten-nar-du-har-tannregulering/ Mvh Lars (tannlege) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Har nettop fått tannregulering hva kan jeg spise og hva kan jeg ikke????? Svart fort jeg sulter Har selv hatt Tannregulering, og svaret mitt er dette: Alt. Det er ingen begrensinger på hva du kan spise, bare hva du egentlig ikke bør spise uansett, jeg vil anbefale å kutte ned Cola drikking, og ikke spise noe som klistrer, som f.eks karameller. Husk å kjøp en tannkost som kan gå imellom tennene slik at du kan rense på en skikkelig måte! Tannhygiene er ekstremt viktig når du har regulering, og å ikke få hull er veldig viktig. Fy faen for en gammel tråd... Jeg fikk ikke med meg at denne tråden var fra 2009.. XD Endret 12. november 2012 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
The greatest Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Har tannregulering, selv, ikke spis HARDE ting sa kjevotopeden til meg, jeg fikk sjokk når jeg så at denne tråden er fra 2009 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå