program Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Er lyden veldig høy? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Lyden kommer 110% sikkert fra kortene! Skjønner ikke hvorfor folk ikke har fått med seg at dette er et svært (nesten) vanlig "problem" med nye generasjoner kort. Lyden kommer fra spoler på kortet som vibrerer alt etter load og sammenheng. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-263071_15_0.html Ett av tusenvis av resultater hvis man søker på "high pitched noise 48xx/Gtx2xx mm. Ulike drivere og operativsystem kan redusere evt gjøre ting verre. Hvis det er veldig plagsomt kan du antageligvis kjøre reklamasjon selv om dette er så vanlig at det ofte ikke regnes som en defekt. Edit: Nevner at jeg opplever dette selv med mine 4890 i CF, men ikke i så stor grad som med 4870x2 eller Gtx280 Endret 3. september 2009 av Komakino Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 okei, men det som er så rart, er at det kan hakke litt, ikke lagge, men hakke i mindre en et halvt sekund, og da stopper lyden, så er det det samme problemet<? eller kommer det av noe annet? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvilke spill er det snakk om? Det du beskriver er antageligvis lagspikes. Prøv å deaktiver Catalyst AI (deaktiverer dermed CF) og se om det fremdeles inntreffer. Hvilken driver bruker du? Noen gamle drivere (Nvidia) som kan skape humbug? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) pcen er helt ny så har ikke noe nvidia drivere nei : ) har prøvd og deaktivere cf ja, er i crysis, far cry 2, colin mcrae altså alle spill : ) Endret 3. september 2009 av Thomisa Lenke til kommentar
program Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det siste du beskriver der høres ut som skjemkortene. Så må si meg enig med Komakino. Prøv å reinstaller/oppdter drivere. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Vel, deaktivere Crossfire er en ting, men Catalyst AI har noen andre muligheter. Prøv deg frem med standard/advanced samt andre 3D-innstillinger. Hvilket OS bruker du forresten? Jeg slet litt med høyfrekvent støy fra kortene i Win7_64, men etter en total formatering/reinstall har det forduftet. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Uler det hele tiden eller kun når du belaster kortene? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 men ser jeg kan overklokke kortet i kontrollpanelet, er det laget for og tåle det, eller burde jeg ikke sette alt på fult? kun når jeg belaster kortene. spilte crysis nå, og da var det ikke uling, bare en slags skraping men viss jeg deaktiverer derre tingen, blir det ikke dårligere grafikk da? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 kan lage sånn knitre lyd nå og da, men det rare er at når jeg scroller, hører jeg en svak knitre lyd :S bruker windows 7 64-bit Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Okei, da har jeg på en måte funnet ut gode nyheter! Prøvde klokke ned kortene til GPU clock 500 MHZ og memory clock til 490MHZ da var lyden minimal Så prøvde jeg å klokke de til 1000 GPU clock og 1200 memory clock Da kom det helvetes bråket igjen! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) da er det strømspolene, du skjønner disse omformerene er kort fortalt en rund jærndings som er splittet i to, med ledning spunnet i forskjellige mengder på de to siden for å forandre på spenning/amp. hvis disse jærnringene monteres skjevt sammen vil det bli en vibrasjon i ringen, på grunn av noe som kalles induksjonseffekten. kort fortalt roterer magnetfeltet på grunn av skjevheten og denne vibrasjonen kan arte seg forskjellig fra transformator til transformator, de små lager høyfrekvent lyd, de store lav, det har med masse å gjøre vs effekt tilført. løsningen er enkel , lim på ett stykke aluminium over den vibrerende delen, det vil dempe vibrasjonen. Endret 3. september 2009 av minimum payne Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Rart at dette ikke fikses på egentlig. De siste 6 kortene mine har alle hatt dette i større eller mindre grad.. løsningen er enkel , lim på ett stykke aluminium over den vibrerende delen, det vil dempe vibrasjonen. Enkel, men garanti-hemmende.. Endret 3. september 2009 av Komakino Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 tror ikke jeg skal borti noen som helst ting jeg ^^ bare lettet over at det ikke var noe skikkelig galt : ) men noen som kan finne den siste driveren til emg? finner bare for windows vista :S Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Er "spoler" det samme som spenningsregluatorer? Fikk beskjed om at det var dette som var grunnen til hyling på mitt GTX260 på XFX kundesupport (forøvrig et av de beste supportene jeg har vært borte i). Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hadde samme problemet på et XFX Radon 3870 kort. (tror det var xfx..) Uansett, det var kun det ene av to identiske kort. Syntes det var utrolig irriterende å høre på i en ellers lydløs pc, da jeg hørte denne høyfrekvente lyden godt "inni øret" selv om andre ting lagde lyd. Tok kontakt med forhandler, som da var Itegra (firmasalg) og de byttet kortet mot et nytt uten problem. Du skal såklart ikke godta dette, selv om det kan være en "minimal" feil som oppstår oftere en f.eks andre ting. Bare send en RMA forespørsel og beskriv problemet slik du skriver her, så skjønner de raskt hva det går i. Godtar de det ikke, så kan du jo vurdere 14 dagers angrefrist.. Ellers får du bare finne deg i det Har selv etpar Asus og Asrock hovedkort som gjør det samme... blir jo vandt til det. Da kommer det ved høy cpu belastning (høyere strømbruk av cpu ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå