Thomisa Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei! jeg kjører 4890 i crossfire, så under last lager ett/begge kortene en slags pipe,ule,hyle lyd. noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
tnese Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det må jo nesten være viftene, eller i det minste en av dem. Det er jo ikke noe annet på kortene som kan lage lyd. Har du prøvd med bare ett av kortene, og sett om lyden forsvant? Tord Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 har stoppet alle viftene, men lyden er der fortsatt. fant faktisk ut at etter å ha tatt en 3dmark05 test, og så på resultatet og scrollet, så ble det sånn skrepe lyd fra pcen hver gang jeg scrollet eller trykket på noe, den fulgte liksom tastene på musa :S Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Husker jeg hadde endel eletrisk støy da jeg hadde SLI for noen år siden..er du sikker på at det kommer fra kortene og ikke fra PSU-en? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har de nok strøm ... ? Lenke til kommentar
tnese Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) har stoppet alle viftene, men lyden er der fortsatt. fant faktisk ut at etter å ha tatt en 3dmark05 test, og så på resultatet og scrollet, så ble det sånn skrepe lyd fra pcen hver gang jeg scrollet eller trykket på noe, den fulgte liksom tastene på musa :S Er du sikker på at du har kraftig nok strømforsyning? Lyden kan jo komme fra PSU-en hvis den blir kjørt veldig hardt. Edit: De to over var raskere enn meg Endret 3. september 2009 av tnese Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 har 800 watt så det holder ja : ) har mist btw Lenke til kommentar
tnese Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Prøvd å høre hvilken komponent lyden kommer fra? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 ja, det er bare når jeg holder på med skjermkortet, så må komme fra det. lekte med med ati catalyst control center, for og klokke skjermkortene, og når jeg testet, så hørte jeg skurre, skrape, ule, hyle pipe lyden kom igjen, med engang det var ferdig, vops, så var lyden borte, fatter ikke at det kan komme av noe annet . Lenke til kommentar
tnese Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) ja, det er bare når jeg holder på med skjermkortet, så må komme fra det. lekte med med ati catalyst control center, for og klokke skjermkortene, og når jeg testet, så hørte jeg skurre, skrape, ule, hyle pipe lyden kom igjen, med engang det var ferdig, vops, så var lyden borte, fatter ikke at det kan komme av noe annet . Jaja, det finnes jo ikke andre bevegelige deler på skjermkortene enn viftene, og hvis du, som du sier, har eliminert dem, må det jo være noe annet! Edit: Leif Endret 3. september 2009 av tnese Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Prøv å manuelt styre viftehastigheten med Rivatuner, sett den opp på 100% og se om du får denne lyden, skjer det så vet du hva som forårsaker den. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 fikk fortsatt lyden, men hva som forårsaker det er ukjent, den kom jo tross alt når jeg scrollet også Lenke til kommentar
program Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har du en sånn liten mikrofon på hovedkortet som skal lage systemlyder? I så fall kan du prøve å fjerne den for å se om det er den som lager lyden. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 har asus p6t deluxe v2, men vet ikke om jeg har det Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har du en sånn liten mikrofon på hovedkortet som skal lage systemlyder? I så fall kan du prøve å fjerne den for å se om det er den som lager lyden. Neppe noen mikrofon der. men kanskje en liten høytaler (som er det stikk motsatte). Til trådstarter. Har du koblet til alle strømkablene til skjermkortene? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Altså, hvis lyden kom tilbake når du manuelt satte viften til 100% i rivatuner så er det jo garantert en lyd som er der pga viftene dine. Du kan jo altids se om det er et av kortene som lager denne lyden (nappe ut et av kortene og starte pcen med rivatuner på nytt) men med mindre det er en veldig kraftig ulyd og du får problemer i spill etc så er det ikke noe du skal være redd for. Lenke til kommentar
program Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Herregud... Selvfølgelig mente jeg høytaler! Jeg beklager. Endret 3. september 2009 av program Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 eneste problemet er at det kan hakke litt av og til, ikke lagg, men hakk. er ikke viftene, er 100% sikker Lenke til kommentar
program Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Er det høy uling? Klarer du å forklare sånn ca. Hvis det ikke er viftene er det jo ikke så mye mer som rører på seg. Men se om du finner noe slikt på hovedkortet: http://i2.ebayimg.com/06/i/000/ef/24/cd41_1.JPG Det trenger ikke se nøyaktig slik ut, men noe liknende. Du kan, hvis du finner en slik, prøve å ta den av. Endret 3. september 2009 av program Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 er sånn skrape, ule høyfrekventer pipe sirene lyder, høres litt ut som en server som skal koble seg opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå