Ekko Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei Kom ut for et tilfelle der jeg brukte ordet blond med meningen "dum" her om dagen om en kjendis (som ikke nødvendigvis har blondt hår). Øyeblikket etter jeg hadde sagt det kom jeg til å tenke på at hun som satt ved siden av meg var blond (som i hårfarge, ikke alternative betydninger). Nå er det ikke slik at hun hverken er dum eller tror at jeg synes hun er lite intelligent, men det slo meg likvel rett etter at jeg sa det at "søren, nå trakket jeg på noen tær her. Det er bare et uttrykk som er litt lett å slenge ut for meg. Er det "greit" for blonde jenter at ordet blond brukes som et synonym til dum eller tar dere det ille opp? Lenke til kommentar
Right Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ordet "blond" har blitt et synonym for dum, osv., så jeg tenker rett og slett ikke over det om noen bruker det (så lenge de ikke snakker om meg). Og ja, jeg er blond. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Blonde jenter som reagerer på bruken av ordet "blond" er ikke ekte blondiner ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kom ut for et tilfelle der jeg brukte ordet blond med meningen "dum" her om dagen om en kjendis (som ikke nødvendigvis har blondt hår). Øyeblikket etter jeg hadde sagt det kom jeg til å tenke på at hun som satt ved siden av meg var blond (som i hårfarge, ikke alternative betydninger). Om ho tok seg nær av det er det vel kanskje ein antydning til at det ikkje er tilfeldig at "blond" har fått den betydning. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 De aller fleste blonde jenter jeg har vært borti har vært med på en spøk og ofte startet dem selv tilogmed. Jeg synes(jeg er mann da) at det rett og slett ikke er noe å henge seg opp i, samme som om noen tar en spøk på min bekostning om finnmarkinger, bare nikk, smil og vent på dyrlegen Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er rasistisk. Jeg bryr meg ikke noe særlig om det, men jeg bruker ikke ordet blond som dum. Det er unødvendig da det er mange andre ord jeg kan bruke som ikke tråkker på tær. Jeg gjør det samme med negerarbeid og jøde (som i grådig). Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg bryr meg ikke særlig om det, men jeg foretrekker heller å bruke andre ord for 'dum'. Lenke til kommentar
enola117 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 En skal ikke skue hunden på hårene. Jeg ikke liker fordommer, og jeg finner lyshåret jente ganske vakker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå