Zeph Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Så all anna underhaldning koster ingenting å lage? All media koster. Lenke til kommentar
SEO Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Umåtelig trist utvikling. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Sykehuset i Aidensfield, Derreck og Dagsrevyen koster ikke 170 millioner for en kveld. NRK burde bruke mer tid og penger på dagsaktuelle kvalitetsprogrammer, slik som den prisvinnende episoden der de etterforsket eksplosjonen i Gulen Kommune. Mer interessant program på NRK har jeg sjelden sett. Og ForBrukerInspektørene er også en favoritt. Endret 3. september 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ser at folk er indirekte "sint" på MGP, noen av den oppfatning at det ikke er noe å bruke penger på. Enn fotball da, skal lisenskronene gå til det i stede? Hva med dem som ikke like fotball da, er nok like mange av dem som det er av dem som ikke liker MGP. I bunn og grunn burde hele lisens styret vært tatt bort, det er umulig å gjøre alle fornøyd. Det burde heller være slik at man betaler for det man vil se på og ikke noe mer. Per i dag vet jeg mange som betaler lisens men som nesten aldri har NRK på. Man vil jo nødig ikke betale for noe man ikke bruker, er som å ta opp lån og kjøpe seg bil uten at man har sertifikatet. NRK burde heller gått over til en betal kanal lisens i sted, slik at de som ser på NRK kan betale for det mens de som ikke ser på NRK ikke trenger å betale for dette. Så slipper man at folk blir sur fordi det ene eller de andre ikke går på den ønskete kanalen. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Glimrende. Lisenspengene kan brukes på bedre ting. Kostnadsnivået i stor-sporten er blitt helt hinsides. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kan i det minste redusere lisensen til en fjerdedel og droppe superhypersporten. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg støtter min kollegas forslag: Gi MGP-finalen til Hviterussland! Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Gjør NRK til en uavhengig reklamekanal og avvikle hele lisensstyret. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Vi betaler 3,7 mrd i lisens. Fotballvm koster 170 mill fordelt på de nordiske landene. Antar at vi iallefall kan dele den summen på 3 for norge sin del. (Norge-Sverige-Danmar). I tillegg hadde TV2 50% av rettighetene. Grovt overslag tilsier da at dette koster 30 mill. Hvor mye det koster å sende ned et team for å dekke begivenhetene aner jeg ikke, men som sportsidiot synes jeg selvsagt det er verdt det. Avskaff hele lisensen. Ta det over skatteseddelen, så slipper jeg å plages av alt driten jeg driver å betaler for. Nei, ikke alle har TV, men det er et forbannet dårlig argument. Langt fra alle går på metadonbehandling, men vi tar nå slikt over skatteseddelen. Langt fra alle går på opera eller teater. Jeg kunne fortsatt inn i natten med idiotiske eksempler på hva vi dekker over skatteseddel uten at noen reagerer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Langt fra alle går på opera eller teater mange som har reagert på akkurat den. Og metadonbehandlingen finansieres fordi loven sier at også narkiser har krav på et verdig liv og god behandling. At folk må betale for NRK når TVen ble kjøpt inn for å se på TV2, DVD eller overvåkning, er vanvittig. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Avskaff hele lisensen. Ta det over skatteseddelen, så slipper jeg å plages av alt driten jeg driver å betaler for. Jepp. Noen partier som er for dette? Og hvorfor er folk evt. imot å avvikle TV-lisensen? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Avskaff hele lisensen. Ta det over skatteseddelen, så slipper jeg å plages av alt driten jeg driver å betaler for. Jepp. Noen partier som er for dette? Ihvertfall Fremskrittspartiet. Vet ikke med de andre.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Mener å ha lest høyre er for dette også. De får heller øke bensinprisen med 1 krone. De pengene går til alt mulig allerede.. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 2300 kroner for NRK er mykje pengar, meir enn andre kanalar kostar. Det er vel en smule unøyaktig. 2300,- er rundt det du må betale for de fleste kanaler som er betaltv. For Canal + er prisen fra 199,- for kun filmkanalene pr mnd til 259,- for hele pakka. Totalt pr år blir det da 2388,- til 3108,- Viasat har i dag kampanjetilbud for alle pakkene sine til 249,- pr måned. Som gir pr år en totalpris på 2988,-. Da er leie av dekoder holdt utenfor. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Det er for ein pakke kanaler du bestiller etter eige ynskje. Canal+-pakken har First, Hits, Film HD, Action, Comedy og Drama som sender filmar og serier døgnet rundt. Lisenskronene går til NRK1, NRK2, NRK3 og radio om eg hugsar riktig. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Sykehuset i Aidensfield, Derreck og Dagsrevyen koster ikke 170 millioner for en kveld. NRK burde bruke mer tid og penger på dagsaktuelle kvalitetsprogrammer, slik som den prisvinnende episoden der de etterforsket eksplosjonen i Gulen Kommune. Mer interessant program på NRK har jeg sjelden sett. Og ForBrukerInspektørene er også en favoritt. Det er vel også her hoveddilemmaet til NRK er. De har et lovpålagt mandat som stortinget har gitt dem som de må følge. Fotball har blitt ekstrem pengedrivende for tv-kanaler, og siden NRK ikke kan ta betalt for fotballen fra sine kunder (dvs hele Norge) og da smerter det NRK sine andre avdelinger mer enn f.eks hos Viasat som kan ta betalt + store reklameinntekter. Sett opp i mot dette og at NRK i tillegg har deler av Tippeligaen så sier de som så; fotball har vi, tar vi mer må andre grupper lide mer enn det som er tålbart sett opp imot våres mandat fra stortinget. Synd selvsagt, for NRK er som regel teknisk dyktige. Men det blir rett og slett for dyrt for NRK. Også når de skal sende OL og arrangere MGP neste år. Men så er jeg også mer enig med 'Mannen med ljåen' at NRK er mer viktig for programmer angående f.eks Guleneksplosjonen enn fotball-VM selv om jeg liker VM og EM. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Det er for ein pakke kanaler du bestiller etter eige ynskje. Canal+-pakken har First, Hits, Film HD, Action, Comedy og Drama som sender filmar og serier døgnet rundt. Lisenskronene går til NRK1, NRK2, NRK3 og radio om eg hugsar riktig. Forsåvidt korrekt. Men det blir ikke billigere i den forstand at 2300,-+ for betaltv uten reklame er dyrere enn lisensen uansett hvilke pakker man velger, velger man det billigste alternativet så blir det uansett dyrere enn NRK lisensen. Hvis pris skulle være et argument måtte betaltv`ene vært billigere på de fleste av sine områder. Det er de ikke. Dermed er prisargumentet egentlig tullete, mens prinsippet om at man betaler for det man vil se er mer tungtveiende og vanskelig å argumentere imot. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Bra, så slipper jeg å måtte pine meg gjennom NRK sine håpløse fotballsendinger, komplett med Espen Graff og en hel gjeng med noen fotballanalfabeter av noen gjester i studio. Nivået på Viasat sine sendinger er jo langt bedre på alle områder. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Forsåvidt korrekt. Men det blir ikke billigere i den forstand at 2300,-+ for betaltv uten reklame er dyrere enn lisensen uansett hvilke pakker man velger, velger man det billigste alternativet så blir det uansett dyrere enn NRK lisensen. Hvis pris skulle være et argument måtte betaltv`ene vært billigere på de fleste av sine områder. Det er de ikke. Dermed er prisargumentet egentlig tullete, mens prinsippet om at man betaler for det man vil se er mer tungtveiende og vanskelig å argumentere imot. Verdien på det du får i en Canal+ eller Viasat pakke er så langt over det du får for lisenspengene at prisargumentet er langt fra tullete. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Helt greit at NRK bytter bort noe uintressant (for det meste utenlandsk fotball) mot noe annet som er uintressant (middels syngeshow). Likevel bra at de setter lokale happenings over noe som skjer i afrika. Alternativet, å ha begge deler, ville nok rasert tilbudet ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå