pax1 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Lenke. Trist.. dette er almenn-kulturelt som burde gå på riksdekkende NRK.... På tide å avvikle NRK-lisensen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Så fordi Norge skal avholde en sangkonkurranse i et par dager så må de selge alle VM-rettighetene? Faen for no piss. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jippi! Hvis vi nå også kunne droppe all den skisporten, kvinnecurlingen og kappgangen som sendes på dagtid, kunne lisensen vært halvert! La sportsfolkene for all del få se på sport. Men det finnes egne kanaler for slikt. Ble først sur da jeg hørte at Fairytale ville føre til økte utgifter for NRK, og dermed oss. Men jeg ser mye heller på MGP en gang i året enn fotball hele tiden. Endret 3. september 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Den der jævla Grand Prix ****skapet og han idioten med fela klarte å ødelegge litt her og ja. Overraska er ein ikkje, men NRK bidrar ikkje til å halde folk positive til lisensen. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Er det positivt når det er VM at alle andre ting på NRK sendes på NRK2 / NRK3? Synes ikke det gjør noe at det er solgt, ikke at jeg ser noe særlig på NRK, men synes det er nok fotball på andre kanaler for de intereserte. Og jeg har ikke noe til overs for MGP heller før det blir sagt noe den veien. Om NRK skal være en allsidig, riksdekkende kanal, må de sende flere ting enn bare sport. Men når det er fotball VM eller andre sportslige arrangemanger legges alle programmer til side og man har sport fra morgen til kveld. "Sports ekstra: kjent sportsutøver gikk på toalette." "Hva følar du nå?" "Jo jeg føler meg lette, det var litt hard i starten og jeg kom tregt i gang men når jeg fikk myka det opp litt gikk det bare fint." Litt sport, ingen problem, er bare det at de begrenser seg aldri. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvilken annen kanal skal sende Fotball-VM da? Er vel egentlig ingen som har råd til det.. TV2 kanskje? Forhåpentligvis. Hvis ikke blir jeg nødt til å kjøpe meg flere kanaler og det er skikkelig rass! Og om jeg tør spørre; Hva annet er det å se på TV en fotball? Det nytter jo ikke å følge med TV-serier - det har vi jo internett til, nyhetene står på nettet og alle andre programmer suger ballesekk. Så om jeg tør spørre; Hva ser dere på, hvis dere ikke ser på fotball? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Fotball VM skal deles mellom Viasat 4 og betal kanalen Viasat sport (om jeg husker rett). Ser mye på dokumentar kanaler som f.eks Discovery. Har ingen interesse for 22 voksene mannfolk som springer tulling etter en lærkule i 45 minutter om gangen (med påfølgende barnehage oppførsel når de ikke får viljene sine). Lenke til kommentar
slipten Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er synd at NRK velger å selge VM rettighetene, men i 2010 er det mange store arrangementer, og da handler det om å prioritere. dessuten finnes det andre kanaler som kan sende fotball. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Viasat Sport... De har pokkern meg tidenes mest ræva Formel 1-kommentatorer. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 TV2 og Viasat deler rettighetene til fotball VM. Viasat skal lansere en egen kanal kalt Viasat Fotball, slik som de har i Sverige i dag. De vil vise det meste av kamper her, men noen vil også gå på Viasat 4. Viasat Fotball inngår i pakken Viasat Sport (Viasat Sport, Motor, Sport HD og nå Fotball) Alternativet til NRK var at enten måtte de selge rettighetene til fotball VM, eller sette opp lisensen ytterligere for å ha råd. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) hadde vært så digg om tv2 hadde kjøpt den avtalen.. men nå skal jo nrk lisensen vekk hvis frp kommer til makta.. så da kan de egentlig bare få sende den dritten i mai.. grand prix koster mer enn det smaker.. tv2 og viasat sammen om fotball vm? hvor mye vil tv 2 vise på sine kanaler da? Endret 3. september 2009 av toazty Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Ifølge denne artikkelen hos Dagbladet selger NRK sin "halvdel." Vi kan vel anta at de har 50% hver da kanskje? Som artikkelen nevner vil også de fleste Champions League og andre fotballkamper vises Live på Viasat Fotball fra nå av Endret 3. september 2009 av Igniztion Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Vil NRK droppe fotball-VM kun i år, eller permanent fra nå av? Lenke til kommentar
slipten Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Vil NRK droppe fotball-VM kun i år, eller permanent fra nå av? Det er bare vm i 2010 som dette gjelder, men når de neste Vm sendingen skal deles ut, så kan jo NRK uansett risikere å miste Vm i 2014. Kommer ann på hvor mye NRK synes VM er verdt for kanalen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Min personlige mening er at NRK burde droppe prestisjeprogrammene som alene koster store deler av lisensen, og konsentrere seg om allmennkringkastning. Det er særlig disse sportsprogrammene som går i reprise 3 ganger på en og samme dag, som plager meg. Det er grenser for hvor mange ganger jeg orker å se den samme kappgangen på en dag. Kunne ikke heller NRK2 sendt dette, så kunne NRK1 fortsette sitt ordinære program? Noen som har en oversikt over hvor mange prosent av lisensen min som går til sportsrettigheter? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det vart diskutert på radioen, og som kommentar til kva NRK synest om at det meste av VM vil gå på betalkanaler var at når TV2 snart blir betalkanal er det kun NRK igjen som ikkje er betalkanal. Samtidig vart det diskutert folks respekt for "NRK-lisensen, eller, kringkastingslisensen som den heter". 2300 kroner for NRK er mykje pengar, meir enn andre kanalar kostar. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Med tanke på at fotball VM rettigheten i 2002 kostet rund 170 millioner kroner for de nordiske landene, vil jeg tro at en vesentlig del av lisenspotten til NRK måtte bli brukt for å beholde rettighetene. Jeg synes det er bra at betalkanaler tar seg av sånne ting. Da kan de som vil se det betale for det, mens de som ikke er interessert lar være. Jeg er en av de som betaler, stort sett pga motorsport, men at jeg får Champions League og fotball VM med i pakka er jo ikke akkurat negativt. @ahpadt: Viasat Motor viser som regel alltid Formel 1 med svenske kommentatorer. Hele sendingen der er mye mer gjennomført og de har tilgang til enormt mye mer info da de har en reporter som lusker rundt i pit-lane og prater med folk. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg ble forbannet når jeg leste at NRK-solgte VM-kampene sine. Enda mer forbannet ble jeg når jeg leste at Viasat oppretter en egen betal-kanal for mange VM-kamper og for tirsdagskampen i CL. Er det mulig?! Jeg skjønner veldig godt at mange ikke vil ha fotball på en kanal døgnet rundt, men da går det an å opprette en egen sportskanal, UTEN at det skal koste masse penger. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) men da går det an å opprette en egen sportskanal, UTEN at det skal koste masse penger. Hvis vi som bare ser på nyheter og Mythbusters nekter å betale for sporten din, og du selv nekter å ta regninga, hvem skal da betale den? Hovedproblemet her er jo at fotballen faktisk koster. En løsning er jo at dere kan streame den via bredbånd i valgfri kvalitet. En annen løsning er å jekke ned hele fotballindustrien tjue hakk. Hvorfor tjener en ballsparker mer enn en president? Ikke rart det koster. La dem jobbe på MacDonald's, og spille fotball på løkka som i gamle dager. Med andre ord: Ikke spons grådigheten deres ved å se på dem. Endret 3. september 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå