perpyro Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Enkelte fortjener det slik desværre, er lite og gjøre med og spesielt når trådstarter føler det han gjør. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg vet ikke hva moren til trådstarter har gjort, men om det hun har gjort er ille nok til at du kuttet kontakten med henne for mange år siden, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du skal dukke opp og "tilgi" henne nå. Med mindre du er religiøs eller tror på f.eks. karma, så vil det ikke føre til annet enn mer sorg. Som man sår skal man høste. Mora di var en slem jævel, nå må hun ta konsekvensene. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 2 innlegg som bryter med reglene ang gjesteposting fjernet fra tråden. Dog lot jeg 1 stå, på grunn av at det var skrevet så mye og at innleggets art var såpass bra at jeg ønsket ikke å fjerne det. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Det som jeg undrer meg over er meldingen som han fikk der det sto at hans mor er på dødsleie, var det moren som ba sykehuset sende den, eller var det sykehuset selv som sende den? Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 På barneskolen lært jeg at man ikke skal ta igjen. Det verste vil noen kanskje si, er at jeg tror på det ennå. Hvis du, trådstarter, vil være et godt menneske må du vise det i praksis. Moren kan ha gjort gove overgrep for det jeg veit, eller kanskje bare ignoert deg. Men uansett så handler dette om å vise at du kan bedre enn henne. Ikke la deg synke ned til hennes nivå. Respekter henne som person, men ikke respekter det hun evt. har gjort mot deg. Grunnen til at du skal respektere henne som person er at hun, så lenge hun er i live, har muligheter i seg til å realisere det gode i seg. Det samme har alle andre mennesker. Sannsynligvis kom dette innlegget altfor seint. Hvis du skulle ombestemme deg, trenger du ikke å omfavne henne akkurat. Du kan f.eks. si at du har kommet for å ta farvel med henne, og forklare at du ikke gjør det bare for hennes del, men også for din egen. Du veit innerst inne at du har fått livet av foreldrene dine. Livet er på mange måter hva man gjør det til, men man har tross alt muligheten til bestrebe seg på å leve et godt liv. Takk for at du har livet, selv om du kanskje har hatt det helt jævlig. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvorfor dukker det opp mange som sier at de ikke vet hva mora har gjort og hvem som ga beskjed om at mora lå for døden? Det står jo på side 1 og 2 i tråden. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hvorfor dukker det opp mange som sier at de ikke vet hva mora har gjort og hvem som ga beskjed om at mora lå for døden? Det står jo på side 1 og 2 i tråden. Nei det står ikke skrevet hva som har utløst hatet mellom ham om moren sin, her tilogmed gått igjennom alle hans poster men det står nada Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Fikk beskjed før helgen at min gamlemor var havnet på sykehus med infarkt. Håpe det var det siste jeg hørte fra den kanten. *krysse fingre* Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Sitat trådstarter: Og kort fortalt, så har jeg selv blitt fortalt av dette mennesket utallige ganger at jeg var et "uhell" og at hun skulle ønske jeg aldri var født. Etter å ha blitt fortalt dette hver dag i 20 år, ønsker man ikke å gå fram og takke sin mor for vel utført tjeneste. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Min mening: Det er ingen automatikk i at foreldrestatus skal resultere i respekt eller sympati. Hvorfor behandler du situasjonen anderledes når hun er på dødsleie? Hva endrer det? I mine øyne, ingen verdens ting. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvorfor spør TS i det hele tatt om han allerede har bestemt deg? Tupp henne under bakken og vær stolt av deg selv fordi du har tatt en intelligent avgjørelse :-) 1 Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hvorfor spør TS i det hele tatt om han allerede har bestemt deg? Tupp henne under bakken og vær stolt av deg selv fordi du har tatt en intelligent avgjørelse :-) tupp hun under bakken?? for en grotesk måte å si det på. vet ikke helt hvor innteligent det er å ikke å tilgi andre. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Er vel det jeg har vært inne på før også... Satte det på spissen her... 1 Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 "More is lost by indecision than by wrong decision" - Er du i tvil, bør du gjøre det. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg hakke peiling på slikt, og har aldri vært i en lignende situasjon heller. Men, slik jeg forstår det vil det være absolutt dummest å ikke foreta seg noe. Hvis du drar dit kan det ihvertfall hjelpe til med å få problemet ditt ut av verden og markere en slutt på alt det hatet. Du trenger ikke nødvendigvis dra dit å godsnakke med henne heller. Hvis hatet ditt er så sterk, og hun har vært en så dårlig person, så kan du kanskje dra dit å gni det inn? Eller en mellomting? Eller dra dit å høre hva HUN har å si. Tror ikke du har mye å hente på å ignorere dette ihvertfall. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Som et svar til et av moralprek innleggene som inneholder noe á la at folk får et større perspektiv når de dør; You don't know what you've got until you loose it. Det stemmer nok svært godt dette med perspektiv under dødsleiet og angeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå