Nagel Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Wow, flotte bilder. Gratulerer til vinnerne. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Det første jeg tenkte var at de 3 bildene som "bare" fikk hederlig omtale var så utrolig bra at vinnerne umulig kunne overgå dem! Men de var bra de også da Lenke til kommentar
Epp Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Gratulerer! Meget bra vinnerbilde samt de øvrige beste av beste. Morsomt å se at vinnerbildet var tatt med Powershot G9 og ikke et proffkamera Da er det kanskje håp for flere av oss også til å bli bedre med det kameraet vi har Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Husk at Magnum-fotografen Alex Majoli i flere år (og muligens endog i dag) reiste til konfliktsoner med kompaktkameraer, ingen speilreflekser. Bildene hans var det absolutt ingenting å si på. Men det betyr ikke at vi andre er Alex Majoli. Det er mulig å fotografere fantastiske bilder med hvilket som helst kamera. Men det er mye lettere med et godt kamera. Nå er det ingenting som tilsier at et G9 ikke er et godt kamera, tvert i mot. Det har en bildekvalitet som nok ikke står tilbake for hva de fleste klarte med film i den virkelige verden for knapt et par tiår siden.. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Men det betyr ikke at vi andre er Alex Majoli. Det er mulig å fotografere fantastiske bilder med hvilket som helst kamera. Men det er mye lettere med et godt kamera. Tja. Det er forsåvidt riktig, men forbedrelsespotensialet er mye større hos fotografen enn oppgradering av dSLRen gir. Tror jeg ville ta like dårlige bilder med et D700/D3 som med D40 ;-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Tja. Det er forsåvidt riktig, men forbedrelsespotensialet er mye større hos fotografen enn oppgradering av dSLRen gir. Tror jeg ville ta like dårlige bilder med et D700/D3 som med D40 ;-) Komposjisjonsmessigså blir det nok hipp som happ. Men jeg tror lysmåleren er bedre i D700/D3 slik at du får mer korrekt eksponerte bilder i vanskelige situasjoner. Tom Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Er av den mening at komposisjon/"øyet" er 100 ganger viktigere enn ustyret. Grunnen til at jeg kjøpte DSLR er rett og slett at hunder er alt annet enn stilleben, og jeg ble lei av at kompaktkameraet trengte flere sekunder på å gjøre seg klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg