RMBB Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har kjøpt en plante av typen Venus Fluefanger men har et lite (potensielt) problem. Når jeg putter mat i den så lukker den seg men åpner seg etter ca en dag igjen.. Den spiser altså ikke. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes og hvordan jeg får den til å spise? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har kjøpt en plante av typen Venus Fluefanger men har et lite (potensielt) problem. Når jeg putter mat i den så lukker den seg men åpner seg etter ca en dag igjen.. Den spiser altså ikke. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes og hvordan jeg får den til å spise? Leser på Wikipedia at det kan ta en uke eller noe før flua er helt fortært.. Her er linken, så kan du lese deg opp litt og se om bekymringene slipper tak Fikk litt lyst på en sånn plante merker jeg! Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Har lest om den Men problemet er at den byne å åpne seg med en gang.. Den er ikke lukket og "spiser" flua.. Kanskje jeg har for store fluer.. Kjøpte min til 49,- på plantasjen Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Har lest om den Men problemet er at den byne å åpne seg med en gang.. Den er ikke lukket og "spiser" flua.. Kanskje jeg har for store fluer.. Kjøpte min til 49,- på plantasjen Kanskje planta har bulimi eller er vegetarianer Endret 3. september 2009 av McHalvorsen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Prøv med biff Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Haha, Biff.. Hmm det burde jo funke. Den er tross alt av typen Venus FLUEFANGER.. Noen som har noe fornuftig mening/erfaring om dette? Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Du kan ødelegge refleksen om du leker for mye med den uten at planten faktisk får mat. Har den stått til utstilling hos Plantasjen er det ikke umulig at folk har vært bortpå den før. Får planten greit med næring trenger den heller ikke spise fluer for å overleve, men man mister jo litt av morroa med en sånn plante. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Takk for svar Ja, fant ut det etter litt:P Men virker som den har greid seg, har fått den til å spise nå. Den tok en levende edderkopp som krabbet på den. Etter det har den holdt seg lukket.. Så spørs om den måtte ha levende bytte.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, det må selvfølgelig sprelle litt, ikke bare ligge dødt. Kunne jo nevnt det i forige innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå