Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøtt-etende plante vil ikke spise:S


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en plante av typen Venus Fluefanger men har et lite (potensielt) problem. Når jeg putter mat i den så lukker den seg men åpner seg etter ca en dag igjen.. Den spiser altså ikke. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes og hvordan jeg får den til å spise?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt en plante av typen Venus Fluefanger men har et lite (potensielt) problem. Når jeg putter mat i den så lukker den seg men åpner seg etter ca en dag igjen.. Den spiser altså ikke. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes og hvordan jeg får den til å spise?

 

Leser på Wikipedia at det kan ta en uke eller noe før flua er helt fortært.. Her er linken, så kan du lese deg opp litt og se om bekymringene slipper tak :)

 

Fikk litt lyst på en sånn plante merker jeg!

Lenke til kommentar

Du kan ødelegge refleksen om du leker for mye med den uten at planten faktisk får mat. Har den stått til utstilling hos Plantasjen er det ikke umulig at folk har vært bortpå den før. Får planten greit med næring trenger den heller ikke spise fluer for å overleve, men man mister jo litt av morroa med en sånn plante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...