Gå til innhold

Den store "ignorer DLF"-tråden


Shruggie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener jeg har presentert mitt syn på en saklig måte og bedt deg redegjøre for de sterke påstandene du kommer med om mine.

 

Mine "sterke påstander" er at du ikke har rett til å bestemme over mitt liv.

 

Nå fabler du igjen. Jeg har stilt deg mange saklige spørsmål. Jeg har også prøvd å forklare mitt ståsted og at jeg ikke er helt fremmed for mye av tankegangen bak objektivismen, men at jeg tvertimot har sansen for mange av poengene til Rand. At du gang på gang avfeier alle spørsmålene mine og er konsekvent på å unngå å begrunne påstandene dine får deg ikke til å fremstå som mer serriøs.

 

Jeg regner med at du igjen vil avfeie alt jeg sier med en av de billige retorikkene dine fremfor å bringe noe til debatten. Det er synd, men også veldig beskrivende og forutsigbart.

Lenke til kommentar

Sosialdemokrater vil alltid si at det ikke finnes noe rett og galt. De mener at DE og bare DE har rett til å definere hva som er rett og galt. De anerkjenner at andre også føler det på samme måte, men da er det tough luck at det er venstresiden som har makten i samfunnet. Makt gjør rett, og de har makta. Derfor har de rett.

Lenke til kommentar

Du er svært opptatt av at individet ikke skal foreta noen valg selv som er i strid med det du vil. Felles for alle på venstresiden er at de vil at SIN vilje skal skje på jord og de ser på det som helt legitimt å pådytte alle andre sine verdier, hva de enn nå måtte være.

 

Og du vil frata meg mine verdier, som blant annet sosial og økonomisk sikkerhet for meg og mine barn gjennom skatter og avgifter, og ikke minst demokratiet.

 

Du vil spille russisk rulett med velferden vi har oppnådd i samfunnet, og krever at vi skal være med deg.

 

Du krever at vi skal risikere alt vi eier fordi du ikke vil at folket skal bygge landet i fellesskap, som de fleste i samfunnet for øvrig setter pris på og ønsker, slik at vi kan konsentrere oss om andre ting enn bekymringer. Slik som for eksempel ærlig arbeid.

 

Jeg tror ikke du forstår at det Norske samfunnet best kan sammenlignes med en familie, bedrift eller et borettslag -- du får ikke lov til å la være å bidra i hjemmet, uten at foreldrene dine reagerer negativt og i verste fall kaster deg ut eller straffer deg økonomisk eller med husarrest.

Du får ikke lov til å la være å betale fellesutgifter i et borettslag du er deleier i.

Du får ikke lov til å følge dine egne regler i en bedrift som du eier en liten del av, så lenge du har ansvar der.

 

Løsningen er selvsagt å forlate hjemmet, borettslaget eller bedriften, og selge sin andel til noen som vil ha den. Dersom du ikke ønsker å forsøke å forandre instansen, i stedet for å forlate den.

 

Du kan selvsagt forsøke å få en del av landet for deg selv og dine likesinnede, ved å selge deg ut av landet og kjøpe landområdet av resten av oss Nordmenn.

Jeg skulle gjerne sett en liten liberalistisk delstat i Norge.

Rent borsett fra narkotikaproblemene og problemene med kriminalitet som vil oppstå der.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

du vil frata meg mine verdier

 

Ja, hvis det er en verdi for deg å forsyne deg av andres lommebøker, så vil jeg det.

 

Jeg tror ikke du forstår at det Norske samfunnet best kan sammenlignes med en familie, bedrift eller et borettslag

 

Jeg forstår ditt kollektivistiske syn svært godt. Du tror Norge er et borettslag og at du og flertallet har rett til å tvinge mindretallet med på hva dere måtte ha lyst til. Dette gjør deg til en fascist: Alle skal med, ingen slipper unna.

Lenke til kommentar

Jeg støtter TS, men vil gå så langt som å si at *visse* brukere som fremmer DLF's syn blir kastet ut fra forumet pga. teknikken de bruker i sine "diskusjoner", samt at en *viss* en har vært her nå med.. ja.. 3 forskjellige nick? 4? Og byttet så fort hatet har blitt for stort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til deres info

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men ignore funksjonen gjør bare at man ikke får et fulstendig inntrykk av hva tråden handler om.

Dette er egentlig en drittfunksjon som jeg ikke skjønner at noen gidder å ta i bruk.

Om noen ignorer meg er det dems tap, jeg innser dette, så jeg ignorerer dermed ingen.

 

Problemet med aktive ignorere er at dem vil få et helt feil utgangspungt for å svare på tråder, spør om ting som er besvart, ikke skjønne svar fordi dem ikke vet hva som svares på osv...

Nei, samme for meg, men dere taper bare selv på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker de objektive begrepene. I den grad jeg omdefinerer noe, så er det de begrepene som allerede er snudd på hodet av sosialistene.

 

Trolling.

 

For meg er ikke dette en debatt, men mer som en rettssak.

 

Her tilkjenngir du at du ikke er interessert i debatt, bare trolling.

Lenke til kommentar

Du har delvis rett i at vi liberalister ikke er ute etter å diskutere. For oss dreier det seg ikke om en debatt, men mer som en rettssak. Vi stiller i selvforsvar og ønsker kun å slippe at flertallet truer oss med fengsel hvis vi våger å bestemme over vårt eget liv.

 

Da kan jeg opplyse deg om at du er på feil sted. Dette er et sted for diskusjoner (adressen "diskusjon.no" burde kanskje gi deg et lite pekepinn om det), og ikke et sted for rettsaker eller selvforsvar. Ønsker du det førstnevnte, gå til sivil rettsak. Ønsker du det sistnevnte, start en blogg eller skriv en bok. Dette er ikke stedet for deg hvis det ikke er debatt eller diskusjoner du er ute etter.

 

Som forklart er dette en diskusjon for deg , men for meg er det mer som en rettssak.

 

Mer av det samme. Du gir klar beskjed om at du ikke er interessert i debatt, bare troliing.

Lenke til kommentar

Fri vilje er en forustetning for all kunnskap. Uten fri vilje kan man ikke velge å godta et godt argument eller å forkaste et dårlig argument.

Hehe. Fikk meg til å tenke på en tautologi:

- hva er det som gjør at du godtar et argument?

- fri vilje.

- hva er fri vilje?

- det som gjør at du godtar et argument!!!!

 

;)

Endret av Nihilist1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å ignorere DLF-ere er noe jeg syntes bare blir teit! De skal også få ytre sine meninger, og får å få DLF'ere til å eventuelt skifte meninger, så diskuterer man med dem og drøfter meninger så har man jo en sjanse for at de innser hva de ser feil på :) Det blir bare provosering å overse dem, og da vil de bare stå enda mer på for å få frem sitt budskap.

 

DLF > Tjen-folket ANY DAY!

Lenke til kommentar

Hva er poenget med et demokrati?

 

Å undertrykke/ignorere meningene til mindretallet? Tyranny of the majority?

 

Er holdningen til trådstarter med på å gi "verdi" til felleskapet?

 

Stiller meg likegyldig til DLF(og alle andre parti for den saks skyld).

 

Men ja, når man spammer over 1k poster på en måned så er det lov å ignorere(A_R_I). Det eksisterer grenser for hvor mye nytt og konstruktivt en enkelt person kan bidra med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...