Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store "ignorer DLF"-tråden

Shruggie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er din retoriske begrunnelse som vi reagerer på..

Så du er egentlig ikke uenig i at jeg har rett til å bsetemme over mitt eget liv, det er bare ordvalget du ikke liker, og siden du ikke liker ordvalget mitt så nekter du å respektere min rett ti å bestemme over eget liv likevel?

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

Ja, et fantastisk bra eksempel. Ønsker du skatt, så er det Hitlers ideologi som ligger til grunne for valget og da støtter du Hitler.

Og man undres hvorfor ikke folk ser lyset.

Grunnen til at liberalistene ikke blir tatt godt imot er fordi de benytter seg av håpløs retorikk, omtaler alle andre enn dem selv som sosialister og voldsromantikere med mer. Når man krever en forklaring på tilsynelatende aksiomatiske påstander "fornekter man virkeligheten". Hvis man ikke er for nattvekterstaten, så må man naturlig nok være for en totalitær stat lignende stalinismen.

Grunnen til at liberalister ikke blir tatt godt imot, er fordi den absolutte bermen av høylytte liberalister ikke evner å diskutere på noen som helst rasjonell måte. Det er faktisk så ille at selv andre mer fornuftige liberalister blir hoppet rett i strupen på hvis de våger å stille spørsmålstegn ved argumenter eller måten budskapet blir fremmet på.

Jeg sier igjen, som alltid, de verste "budbringerene" til DLF skaper mer hat mot DLF enn de skaper interesse. De har et relativt fornuftig utgangspunkt som det er fullt mulig å presentere uten å fremstå som en komplett idiot og skyve fra seg absolutt alle man diskuterer med.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke spørsmålet er å ignorere DLF, men derimot å ignorere en viss destruktiv bidragsyter som gjør partiet en gedigen bjørnetjeneste. Over mange måneder har det ikke blitt vist vilje til å føre samtale, men heller gjøre seg selv til offer og martyr hvis man ikke følger den dogmatiske sannheten. Det er ikke dette liberalisme handler om, så jeg blir litt oppgitt når mange får avsmak for ideologien takket være ett råttent eple.

Hilsen en liberalist :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke spørsmålet er å ignorere DLF, men derimot å ignorere en viss destruktiv bidragsyter som gjør partiet en gedigen bjørnetjeneste. Over mange måneder har det ikke blitt vist vilje til å føre samtale, men heller gjøre seg selv til offer og martyr hvis man ikke følger den dogmatiske sannheten. Det er ikke dette liberalisme handler om, så jeg blir litt oppgitt når mange får avsmak for ideologien takket være ett råttent eple.

Hilsen en liberalist :)

Støtter denne. Selv blitt veldig positiv til store deler av liberalismen og objektivismen etter å ha lest Rand osv. men enkelte på forumet klarer jo å ødelegge for all positiv diskusjon rundt dette ved å generelt slenge dritt i alle retninger og nekte reel diskusjon. Synd, fordi jeg tror vi kunne fått mye ut av å diskutere fremfor å messe.

Lenke til kommentar

Selv blitt veldig positiv til store deler av liberalismen og objektivismen etter å ha lest Rand osv.

Hyggelig å høre.

enkelte på forumet klarer jo å ødelegge for all positiv diskusjon rundt dette ved å generelt slenge dritt i alle retninger og nekte reel diskusjon.

Hvis du er en ekte objektivist, lar du deg ikke stoppe av en forumbruker på diskusjon.no, det vil værer veldig subjektivistisk (følelsesorientert).

Lenke til kommentar

Selv blitt veldig positiv til store deler av liberalismen og objektivismen etter å ha lest Rand osv.

Hyggelig å høre.

enkelte på forumet klarer jo å ødelegge for all positiv diskusjon rundt dette ved å generelt slenge dritt i alle retninger og nekte reel diskusjon.

Hvis du er en ekte objektivist, lar du deg ikke stoppe av en forumbruker på diskusjon.no, det vil værer veldig subjektivistisk (følelsesorientert).

Nå er jeg nok ingen ekte Objektivist. Jeg ser veldig mye fornuftig i Rands tankegang, men jeg klarer ikke å se at vi skulle klare å legge om hele samfunnet til noe ala det i Galts dal (var det den het?). Jeg ser at det er et samfunn, som hvis det fungerte, ville være ideelt, men jeg har desverre liten tro på at vi ville klare en slik omlegging.

Når det gjelder min følelser ovenfor DLF, og deres representanter her på forumet, så vil de i stor grad preges av hvordan partiets velgere oppfører seg, "liv og lære" osv. Når det gjelder min oppfatning av rett og galt og objektivismen så farges den lite av min oppfatning av dere, men klart den påvirkes av inputs i positiv og negativ retning.

Lenke til kommentar

Du føler og tror.

Det der er knaptnok ett svar. Om du faktisk ikke klare å svare på noe av det du blir konfrontert med bør du heller holde deg for god til å komme med korte meningsløse svar.

Anngående føle og tro har du blit tkonfrontert med disse følelsene i nabotråden også men ser at du der velger å vike unna vanskelige spørsmål.

For å sitere deg:" Nuff said".

Lenke til kommentar

Ting tyder på at min tid på forumet snart er over og at jeg vil bli kastet ut. Fair enough, gjør som dere vil. Folk tåler ikke å høre sannheten om seg selv, og som forsvarsmekanisme kaster de ut de eneste menneskene som tør å minne dem på hva de egentlig står for.

Liberalister blir møtt på samme måte over alt.

Hvis du er en av de som klarer å stenge ute all form følelser må jeg personlig gratulere deg.

Se her, ja, nok en gang spiller du dum, later som du ikke forstår, og senker deg ned på et undermenneskelig bavian-nivå.

Endret av A_R_I
Lenke til kommentar

Det nytter ikke å diskutere med folk som ikke vet forskjellen på følelser og tro, og rasjonelle argumenter.

jeg synes ikke jeg har oppført meg usakelig mot deg eller prøvd å snakke meg unna ting. Jeg mener jeg har presentert mitt syn på en saklig måte og bedt deg redegjøre for de sterke påstandene du kommer med om mine. Om du ikke klarer å svare på spørsmålene så bør du heller si det enn å komme mes like usakelige uttalelser. Det får deg kun til å fremstå som en parodi på deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...