Gå til innhold

Normal temperatur på E6850?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har stort sett ikke giddet å bry meg om å måle temperaturen i toweret mitt siden jeg satte sammen pc'n min for et par år siden og husker ikke hva den var... Her er hvor den ligger nå under vanlig belastning med media player, 30 faner firefox msn etc oppe...

CPU Tc - 50

CPU1 Tj - 65

CPU2 Tj - 63

CPU-vifta er standard og ligger stort sett alltid på 1920RPM.... Har ikke sett på noen temperaturer mens jeg spiller...

Red; Fyrte opp Order of War demoen og knalla til med grafikk så det hakka godt og riktig... tok litt tid å komme seg til temp-måleren men da sto CPU Tc på 74, 1tj 78 og 2tj rakk jeg ikke se.... Det må ihvertfall være høyt!?

Kjapps med specs;

CHIEFTEC Case Miditower ATX & EATX 400W Black With USB/ Firewire/ Audio

EVGA nForce 650i Ultra

Intel Core 2 Duo 6850 3Ghz

ASUS EN8800GT 512mb

3 Sata 7200 samsung disker

Win7 RC

3 nexus vifter. 92mm på siden foran ved diskene, 80mm nederst, bakerst på kabinettdøra (begge inn) og en 120mm eller hva det er ut bak under strømforsyninga...

Noen kommentarer om hvor vanlig disse temperaturene er? Noen billige fikser for å holde CPU-tempen nede? Bytte vifta etc...?

Også har jeg grubla litt på å overclocke CPU'en... skjønner at det fint går an å clocke den opp mot 3,4 uten noen problemer, noe som passer meg fint siden jeg ikke har filla peiling på overclocking enda... Noen tips, programmer etc. å starte med her hadde også vært knall! Også hadde det vært greit å vite hvilke temperaturer som er OK når jeg begynner med det!

Endret av Kvebbs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hei glemte av denne tråden :ph34r: eneste jeg har gjort er og stille i bios,8x450cpu-ram:2x450 for og få 1-1 forhold.stilt volt til 1,36 på cpu.har og satt opp 0.1v på fsb å ram.thats it. :thumbup: funka uten et prob i 1,5 år nå. vet ikke med ditt hovedkort,muligens det er kjent for og være kranglete,sikkert andre som kan hjelpe mye mere der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...