Duqe Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Pr. idag bruker jeg earplugs på jobb, og det er snakk om ca 6 timer hver dag. Lurer da på hva som er mest fornuftig av utstyr for ørene til så mye bruk? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er litt vanskelig å skjønne hva du mener, så det er fint om du forklarer litt bedre Mener du hvilket utstyr som er fornuftig for å spare ørene for indre skader? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Må nok innrømme at det ble litt slurving og upresist her, men det jeg lurer på er hva er best av headphones, earplugs eller noe annet utstyr som er best egnet for ørene til ca 6t bruk hver dag og i tillegg av og til høre på høyt musikk uten å måtte forstyrre kollegaene. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 jeg anbefaler bose quiet comfort 3, svindyre her til lands, men ekstremt komfortable, merker ikke at de er der, og er lyddempende, så lyden trenger ikke være så høy for å overdøve omgivelsene. bra komfort og bra for hørselen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Høg lyd er aldri bra for øyrene, uansett kva utstyr du har. Det beste er å dempe lyden rundt. Då treng du eit godt lukka sett eller plugger med støydemping. Eg har prøvd begge delar og synest pluggar er mest behageleg i lengden. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Utmerkede svarere, da skal jeg ta turen innom hifiklubben og teste ut litt. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Men in-ear-plugger skader vel det indre øret mer pga. at de sitter mye lengre inn i året. Skikkelige lukkede hodetelefoner som fort kan koste en høvding eller to er min favoritt, men plugger gir mer for penga. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Men in-ear-plugger skader vel det indre øret mer pga. at de sitter mye lengre inn i året. Skikkelige lukkede hodetelefoner som fort kan koste en høvding eller to er min favoritt, men plugger gir mer for penga. Det kommer jo helt an på volumet. Om man har in-ear-propper med støydemping trenger man ikke å ha på like høy lyd. I lengden tror jeg nok propper er det mest behagelige pga vekta. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Trenger ikke å ha høyt volum med lukkede klokker heller Mener å ha lest at in-ear plugger er mer skadelige fordi at de ligger lenger inn i ørekanalen, og da blir trykket på ambolten og resten av det som gjør at vi hører sterkere. Endret 6. september 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Alt trykket går inn i øyret, det stemmer, men volumet er uansett den viktigaste faktoren. Du blir ikkje hørselsskada av å bruke pluggar med moderat volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå