fredrik-fyksen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg skal nå flytte på hybel. Har en veldig grei hybelvert som har Fiber inn i huset. Det er ikke mulighet for kabel fra routeren hans til hybelen min. Jeg vil ha kablet nettverk mellom ps3, pc og mediapc. Er det muligheter for og koble opp en router som tar imot internetten hans og sender det ut som vanlig nett til meg? Altså slik: Trådløst router -(trådløst)- trådløsrouter -> kablet til damaskin/ps3/mediapc.internett Endret 3. september 2009 av fredrik-fyksen Lenke til kommentar
troari Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg skal nå flytte på hybel. Har en veldig grei hybelvert som har Fiber inn i huset. Det er ikke mulighet for kabel fra routeren hans til hybelen min. Jeg vil ha kablet nettverk mellom ps3, pc og mediapc. Er det muligheter for og koble opp en router som tar imot internetten hans og sender det ut som vanlig nett til meg? Altså slik: Trådløst router -(trådløst)- trådløsrouter -> kablet til damaskin/ps3/mediapc.internett Mener det skal kunne settes opp med Linksys 54GL og DD-WRT programvare. Hvor Linksysen settes opp som AP. Og hvor du kan kable det andre utstyret på Linksysen http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Installation Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Må Routeren som sender ha dd-wrt? Lenke til kommentar
tnese Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Nei. Se for øvrig denne tråden for eventuell nyttig info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1145307 Tord Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Ja, det er mulig. Det som kreves er at den trådløse routeren på din side kan fungere som wireless brigde. Og da er det vel i realiteten to muligheter: 1. Skaffe seg en trådløs router som støtter brigding mode. Kan være vanskelig å finne, da slike opplysninger ofte er godt gjemt på forbrukerprodukter. 2. Bruke en trådløs router som kan oppdateres med DD-WRT. I realiteten støtter svært mange trådløse routere som bruker Atheros eller Broadcom brikkesett brigded mode, selv om det ikke er implementert i leverandørens firmware. Trolig vil alternativ 2 være det enkleste, DD-WRT sine sider har mer info. Her vil du også finne oversikt over routere som fungerer med DD-WRT. Nå er det sikkert andre som vet hvilke produkter som faktisk har brigde mode fra leverandør. Edit: Ser at mye var svart på allerede Endret 3. september 2009 av Bolson Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Skjønner : ) skal ikke flytte inn før 1. okt. Men greit og få testet litt og slikt først Og evnt. om jeg skal bestille ny hardware takk for kjappe og presise svar. Fortsetter i denne tråden hvis jeg ikke får til jeg, så setter den ikke som [løst] enda. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Alternativt så kan dere bruke homeplug som er nettverk via strømnett for overføring av nett. Men du må da også ha en switch eller router i tillegg. Bør være samme sikringsskap på hybel og hovedleilighet. De nye homeplugene med 200Mbit skal være mest stabile. Lenke til kommentar
troari Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Husk bare at Linksys har endret størrelsen på minne i 54G så du må gå for 54GL eller få tak i en gammel. Se på dd-wrt sine sider for hvolke som er kompatibel med software Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei Sliter litt med samme problemet etter overgang fra kobber til fiber. Kobbermodemet sto på hjemmekontoret på loftet og Altiboxen står nå i kjelleren, men vil gjerne ha en switch til priter og maskiner uten trådløst på loftet. Har kjøpt en Jensen AirLink 89300 hos Elkjøp til ca 900,- som vistnok skal klare dette. Denne har flere modus for bridging. Har forsøkt flere av oppsettene etter manualen, men har ikke lyktes ennå. Noen som har en grei oppskrift eller forklaring på hvordan dette gjøres??? Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Husk bare at Linksys har endret størrelsen på minne i 54G så du må gå for 54GL eller få tak i en gammel. Se på dd-wrt sine sider for hvolke som er kompatibel med software Ikke for å blande meg for mye, men jeg ville heller satt opp den trådløserouteren i bridge mode med Tomato. Da den er mer oppdatert enn DD og scorer høyere på stabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå