Xandathrii Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Heisann. Jeg har tatt fagbrev og har gått gk-vk1 på yrkesskole, samt vk2 i bedrift. Ønsker nå å få meg generell studiekompetanse. På NKS.no leser jeg at man kan ta gen.studiekomp slik: Fagbrev + studiekompetansefagene som normalt tilleggskrav Mener man med det at man skal legge til de fagene man normalt ikke har hatt nok timer av i løpet av skolen? På en måte vil dette mene de 6 fagene, Matte, norsk, engelsk, nyere historie, Naturfag og samfunsfag? Lenge siden jeg har sjekket opp dette, å har blitt litt rusten når det kommer til å vite hva jeg trenger... Jeg gikk forøvrig Kjemi og prosess på vgs. Endret 3. september 2009 av Xandathrii Lenke til kommentar
V_B Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg tror jeg ville gått innom eller ringt skolen for å høre hva de anbefaler at du gjør. Du har også muligheten til å ta allmenn påbygg som varer i ett år og gir studie komp. Er målet ditt å ta f.eks en bachlor så tilbyr også div skoler Y-veien innen forskjellige rettninger. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 På påbygg er det i hvert fall slik at de med fagbrev slipper gym og programfag, men må da altså ha norsk, matte, historie og naturfag. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Slipper man gym og program fag på påbygning vis man har fagbrev? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå