bambam901 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg driver med en artikkel der problemstillingen min er hvorfor ikke ungdom stemmer. Og hvorfor de gjør det. Derfor hadde jeg satt pris på om de som er 1991 eller eldre kunne svart. Fyll ut dette Jeg vil stemme: På grunn av: Jeg kommer ikke til å stemme: På grunn av: Setter pris på om alle kan delta. Takk på forhånd. Mvh Kenneth Martin Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Seff skal jeg stemme. VI lever i et demokrati, og for at det skal fungere godt er vi avhengig av at alle som kan stemme bruker stemmeretten sin. Dog mener jeg at folk som overhodet ikke eier politisk innsikt, eller interesserer seg for politikken like gjerne kan la være å stemme. Når folk stemmer er det greit at de gjør det på bakgrunn av kunnskap, og ikke bare fordi en lokal politiker gir deg kebab. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Jeg vil stemme: Ja På grunn av: Fordi det er nødvendig for at demokratiet skal fungere. Dette er min mulighet til å ytre ønske om hvordan jeg i grove trekk ønsker at landet skal styres. Og ser man på hvordan utjevningsmandater har fordelt seg de siste stortingsvalg kan et relativt lite antall stemmer være mer virkningsfulle enn man skulle tro. (sa noen stemme taktisk? hehe ) Endret 3. september 2009 av Leeland Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kommer ikke til å stemme På grunn av: at jeg ikke vil bidra til å legitimere et system der folk forsøker å tvinge gjennom sine særinteresser på bekostning av individers frihet. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kommer ikke til å stemmePå grunn av: at jeg ikke vil bidra til å legitimere et system der folk forsøker å tvinge gjennom sine særinteresser på bekostning av individers frihet. Utdyp gjerne. Jeg kommer til å stemme, rett og slett fordi jeg ikke vil ha det på meg at jeg ikke har gjort alt som er mulig for å endre på det vanstyret som har tatt plass i dette landet de siste 4 år. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg har stemt. Fordi man bør bidra til å gjøre samfunnet bedre på de små måtene man kan. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kommer ikke til å stemmePå grunn av: at jeg ikke vil bidra til å legitimere et system der folk forsøker å tvinge gjennom sine særinteresser på bekostning av individers frihet. Utdyp gjerne. Folk bruker i dag demokratiet til å stemme på partier som gir dem flere velferdsgoder, uten tanke på at dette må finansieres av naboen mot dennes vilje. Samtidig mener de å ha rett til å presse gjennom sitt moralsyn på resten av befolkningen, i form av reguleringer og forbud. Jeg er tilhenger av et system der politikken handler om de store spørsmålene, ikke om når jeg burde få lov til å kjøpe øl i butikken eller hva jeg burde få i bot for å kjøre uten sikkerhetsbelte. Mitt liv er mitt, ikke samfunnet sitt. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Endret for å ikke spore tråden av topic. Endret 3. september 2009 av Leeland Lenke til kommentar
Warz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg har stemt Grunn: Det er det eneste jeg kan gjøre i selvforsvar. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg skal stemme. Fordi jeg vil ha regjeringsskifte Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg skal stemme fordi jeg ikke vil ha Siv Jensen som statminister. Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg skal stemme fordi jeg vil ha en ny regjering med annet fokus enn den rødgrønne. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg skal stemme fordi jeg ønsker en annen politikk enn den dagens regjering fører, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kommer ikke til å stemme: På grunn av: Starter som lærling på mandag på en båt og gidder ikke å forhåndstemme. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ja ehhh, jeg vet at min stemme teller mer eller mindre ingenting, but I don't got a life anyway Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg vil stemme (har stemt). På grunn av: Følelse å være "god samfunnsborger". Ønsker regjeringsskifte, gir mitt uanselige bidrag. Litt spenning valgnatten knyttet til om "laget" en støtter vinner, sml. fotballkamp. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg kommer også til å stemme. Sindres forklarte det veldig greit. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ett usaklig innlegg er slettet. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Ett usaklig innlegg er slettet. Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Nei, da jeg av merkelige grunner er dansk statsborger. Ellers ville jeg stemt, da det er en av de bedre måtene å påvirke samfunnet den veien man selv ønsker. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg kommer til å stemme 'Alle bekker små' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå