Gå til innhold

Kommer du til å stemme? (Ikke for yngre enn 1991) (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Jeg driver med en artikkel der problemstillingen min er hvorfor ikke ungdom stemmer. Og hvorfor de gjør det.

Derfor hadde jeg satt pris på om de som er 1991 eller eldre kunne svart.

Fyll ut dette

Jeg vil stemme:

På grunn av:

Jeg kommer ikke til å stemme:

På grunn av:

Setter pris på om alle kan delta.

Takk på forhånd.

Mvh Kenneth Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seff skal jeg stemme. VI lever i et demokrati, og for at det skal fungere godt er vi avhengig av at alle som kan stemme bruker stemmeretten sin. Dog mener jeg at folk som overhodet ikke eier politisk innsikt, eller interesserer seg for politikken like gjerne kan la være å stemme. Når folk stemmer er det greit at de gjør det på bakgrunn av kunnskap, og ikke bare fordi en lokal politiker gir deg kebab.

Lenke til kommentar

Jeg vil stemme: Ja

På grunn av: Fordi det er nødvendig for at demokratiet skal fungere. Dette er min mulighet til å ytre ønske om hvordan jeg i grove trekk ønsker at landet skal styres. Og ser man på hvordan utjevningsmandater har fordelt seg de siste stortingsvalg kan et relativt lite antall stemmer være mer virkningsfulle enn man skulle tro. (sa noen stemme taktisk? hehe )

Endret av Leeland
Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å stemme

På grunn av: at jeg ikke vil bidra til å legitimere et system der folk forsøker å tvinge gjennom sine særinteresser på bekostning av individers frihet.

Utdyp gjerne.

Jeg kommer til å stemme, rett og slett fordi jeg ikke vil ha det på meg at jeg ikke har gjort alt som er mulig for å endre på det vanstyret som har tatt plass i dette landet de siste 4 år.

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til å stemme

På grunn av: at jeg ikke vil bidra til å legitimere et system der folk forsøker å tvinge gjennom sine særinteresser på bekostning av individers frihet.

Utdyp gjerne.

Folk bruker i dag demokratiet til å stemme på partier som gir dem flere velferdsgoder, uten tanke på at dette må finansieres av naboen mot dennes vilje. Samtidig mener de å ha rett til å presse gjennom sitt moralsyn på resten av befolkningen, i form av reguleringer og forbud. Jeg er tilhenger av et system der politikken handler om de store spørsmålene, ikke om når jeg burde få lov til å kjøpe øl i butikken eller hva jeg burde få i bot for å kjøre uten sikkerhetsbelte. Mitt liv er mitt, ikke samfunnet sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg vil stemme (har stemt).

På grunn av: Følelse å være "god samfunnsborger". Ønsker regjeringsskifte, gir mitt uanselige bidrag. Litt spenning valgnatten knyttet til om "laget" en støtter vinner, sml. fotballkamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...