royrogers Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har sett en merkar nedgang i antall inlegg i forumet de siste 2 ukene på. Kvifor er det det nedgang i antall innlegg??? Jeg tror det har med å gjøre at det er mindre svar fra eks. mlwirak o.l. som har noe å bidra med. Pluss att det er de samme spørsmålene går igjen: "Hjelp jeg trenger kamera til 10000". Her er link et forum som har skikkelige diskusjoner:' http://www.dpreview.com/ Royrogers Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Bare se på Topicen VIDEOKAMERA. Det har kun vært 2 innlegg i hele dag. Royrogers Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 En mulig forklaring med kun ett stikkord: Eksamenstid Lenke til kommentar
hce Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 En mulig forklaring med kun ett stikkord:Eksamenstid second that! Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 En mulig forklaring med kun ett stikkord:Eksamenstid ja men det er vel ikke bare studenter kan har interesse for kameraer vel?? Royrogers Lenke til kommentar
Egilegil Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Det store digitalkameraboomet er over. Det kan dere ikke ha ungått å ha lagt merke til. Nå kan alle litt om dette emnet og da er det ikke like gøy å være interessert lenger Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Det store digitalkameraboomet er over. Det kan dere ikke ha ungått å ha lagt merke til. Nå kan alle litt om dette emnet og da er det ikke like gøy å være interessert lenger Der tar du nok kraftig feil. Se innlegg lenger oppe på en topic i USA, som har tusenvis av innleg kvar dag. Og det skjer så stor utvikling på digital sida at den som ikke følger med blir uviten. Royrogers Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Mulig interessen tar seg opp når den lyse årstida er i full gang. Personlig tar jeg ihvertfall mye mer bilder om sommeren enn om vinteren Lenke til kommentar
clasics Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Tror nedgangen kan ha litt med årstiden å gjøre. Masse ting som må gjøres om våren, og mange nye ting som kan gjøres da. Forøvrig tror jeg nok at det kan skyldes temaene på forumet. Hvilket kamera for xxxx kroner. Valg mellom kamera x og y. Slike innlegg er greit å svare på en gang, men en orker ikke skrive mange slike innlegg. Virker nærmest som om folk er litt late og ikke orker å lese tester etc. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Grunnen til at jeg ikke sjekker forumet på akamera.no så mye som tidligere, har med at det har vært lite med nyheter og artikler her i det siste. Det går ofte et par dager før det er noen nye oppslag, og dermed faller nok også interessen for forumet. Det er i hvertfall min teori. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg tror det du nevner i den første posten er viktigst, at samme spørsmål stilles om og om igjen. Jeg anbefaler at flere bruker lenker til ofte stilte spørsmål i signaturen sin her på forumet slik at newbies ikke behøver å stille et spørsmål som har vært stilt 100 ganger før. Ellers er det jo ikke så mye nytt som skjer akkurat nå. Alle fabrikantene har sluppet sine kamera før sommeren, og vi får nok ikke se så mange nye modeller før mot august. Altså: det er flere ting enn bare én. Lenke til kommentar
Tronn_ Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kanskje vært å tenke på at det finnes under 5 milioner mennesker som kan skrive norsk. Og sikkert en milliard mennesker som kan engelsk. Kan ha noe med det å gjøre at det er flere innlegg på et amerikansk forum... Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kanskje vært å tenke på at det finnes under 5 milioner mennesker som kan skrive norsk. Og sikkert en milliard mennesker som kan engelsk. Kan ha noe med det å gjøre at det er flere innlegg på et amerikansk forum... Men likevel så er det jo litt fint å ha et forum på norsk også, er du ikke litt enig? Lenke til kommentar
Tronn_ Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Selvfølgelig mener jeg at det skal være et forum på norsk. Jeg mener bare at å sammenligne antall innlegg her i løpet av en dag med antall innlegg på et engelsk forum i løpet av en dag blir helt feil Lenke til kommentar
2roll Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Tja, jeg er nå enig med dem som mener at spørsmål og svar blir litt ensformige. Tror jeg trekker meg ut snart. Har selv hatt noen små problemer som jeg har spurt om, men ingen gidder svare. Forumet bærer preg av hyggelige og ivrige personer, men dessverre med lite kunnskap. De som har noe kunnskap gidder iallefall ikke svare. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei 2roll! Synd at du vil trekke deg ut fra forumet. Fikk en fornemmelse av at du har kunnskap om foto. Du sier at det er ting du ikke fikk svar på i forumet - det har gått meg forbi. Jeg tror den dalende interessen skyldes årstida, allt tatt i betraktning - eksamenstid, ferietid og at folk er mere ute. Jeg holder på å male huset. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg er vel heller blant dem som ikke kan noe særlig om foto foreløpig, men som gjerne vil lære..og da har jeg absolutt nytte av forumet innimellom - også prøver jeg bare å bidra med det jeg har fått med meg så langt.. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Nå er jeg stygg: Det er EKSEPSJONELT enkelt egentlig å lære seg om foto. Men fremgangsmåte er egentlig en teknikk i seg selv. Om en begynner med de umiddelbare manuelle kontroller på kameraet og fortsetter med lys og lystemperaturer, så linser, og så bruker ORDLISTEN litt mer effektivt, så skal ingen ha noen god unnskyldning for å ta dårlige bilder...... Litt usikker på hva topicen startet med, men tror det er verdt å nevne. I Norge, verdens beste land, er det enkelt å fokusere på problemer i stedet for løsninger. Jeg er sikker på at 90% av de ubesvarte spørsmål hvem som helst i Norge kunne vært tenkt ut med en "standard" hjerne. Vi har google og ordlisten, det er utrolig å bruke disse, og han som har skrevet ordlisten er ytterst dyktig og pedagogisk om ikke jeg husker helt feil. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 ...og digitalkameraet i seg selv gjør jo alt mye enklere - for nå er det helt gratis å prøve seg fram Lenke til kommentar
2roll Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nå er jeg stygg: Det er EKSEPSJONELT enkelt egentlig å lære seg om foto. Men fremgangsmåte er egentlig en teknikk i seg selv. Om en begynner med de umiddelbare manuelle kontroller på kameraet og fortsetter med lys og lystemperaturer, så linser, og så bruker ORDLISTEN litt mer effektivt, så skal ingen ha noen god unnskyldning for å ta dårlige bilder. Vel, vel. Det er iallefall enkelt å lære seg grunnteknikkene for fotografering. Da blir eksponeringen riktig. Men skal bildet bli severdig så må man sette seg inn i komposisjon av bilder. DET tar tid. Men det er også det som gjør foto så spennende. Nytter ikke hva slags super-digital dippedutt du har. Bildet må tenkes ut før du knipser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå