superninja Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Er det noe ulovlig med å lage ett lite lotteri? Tenker det mest for å skape noe mer spennende og noe som har verdi for lokalsamfunnet. Tenkte jeg kunne selge lodd og så trekker vi noen vinnere, har tenkt å få til sponsoerer også. Er dette noe jeg kan gjøre? Hva må jeg ta hensyn til? EDIT: Kan det være lurt og snakke med politiet om dette? Hvem kan gi meg svar? Lotteritilsynet? Endret 3. september 2009 av superninja Lenke til kommentar
Caze Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Her står alt du trenger å vite: http://www.lottstift.no/eway/default.aspx?...2=5655:0:8,1635 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Pengespel er i utganspunktet ikkje tillatt men dette er litt omfattande og det finnest smutthol som kan brukast. Her er ein link til lotterilova Lenke til kommentar
superninja Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Jeg har funnet ut at det er lov om 25% blir gitt ut i gevinst, og at du registerer det først, osv. Eneste problem nå er at det visstnok må gå til en organisasjon med et samfunnsnyttig eller humanitært formål. Hva er definisjonen på desse? Er videreutvikling av en ungdomsbedrift samfunnsnyttig? Vi skaper jo noe av verdi på ett vis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå