Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Råd til kjøp av "ny" bruktbil

Arcus

Anbefalte innlegg

Er på tur til å parkere min 17 år gamle VW passat, og oppgradere til noe litt nyere.

Er helt blank når det gjelder biler, og så langt har jeg kun sett på hva som er på markedet i området rundt der jeg bor. Har fått litt tips fra venner og kolleger, og prøvekjørt litt.

Så nå har jeg kuttet listen litt og sitter igjen med 5 biler jeg vurderer.

1. 2004 modell Volvo V40 1.9D , KM 119000 , Pris 149.000 ferdig på vei , Forhandler (120.000 service reg.reim osv tatt)

2. 2003 modell Mazda 6 2,0 stv , KM 117000 , Pris 153.000 ferdig på vei , Forhandler

3. 2003 modell Nissan X trail 2.0 Sport , KM 119000 , Pris 167.000 ferdig på vei , Privat

4. 2003 modell Toyota Avensis , KM 101000 , Pris 149.000 ferdig på vei , Forhandler

5. 2003 modell Mazda 6 1,8 exclusive , KM 160000 , Pris 130.000 ferdig på vei , Privat

Det jeg er på jakt etter er en grei stasjonsvogn, som jeg ikke trenger å bruke så mye penger på i reprasjoner og deler. Mest kortkjøring, men en langtur i ny og ne.

Har en rolig kjørestil, og har ikke behov for noe super aks eller farstmaskin. Bor i nord, og kjøreferdigheter og komfor på vinter teller litt.

Noen som har noen anbefalinger på hva jeg skal vurdere nærmere og hva som skal strykes ?

Eller bør jeg vurdere noe helt annet i prisklassen 150 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mazda og toyota er jo skuddsikre biler da :yes: Så det er hva jeg ville gått for. Du må deretter velge motorstørrelse og utover det så er det jo tilbehør og utstyr som bestemmer prisen videre. Men i bunn og grunn så får du sikre, driftsikre og pene biler om du går for en avensis eller mazda 6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...