int20h Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Red Hat Summit 2009 ble åpnet med å lansere RHEL 5.4 og gi noen spark til Oracle. Les mer Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Nominell livssyklus for RHEL er 7 år. RHEL5 er støttet til våren 2014. Det som blir mer spennende blir å se om de dropper Xen og satser fullt på KVM i RHEL6 som skal lanseres tidlig 2010. De er helt sikkert gira på det, men jeg tror ikke det kommer til å skje. Selv om KVM er bra så er det ikke på enterprise-nivå enda. EDIT: de har bekreftet at det blir Xen i RHEL6 http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NzUwNQ Endret 3. september 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 er ikke virt-manager et godt grafisk verktøy for kvm? (blant annet) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Godt i mine og dine øyne kanskje, men neppe for de som sitter med et stort datasenter basert på virtualisering. Endret 3. september 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 det er samme som brukes for Xen uten at det fremheves der som et problem Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ikke for datasentre. Men jeg ser faktisk at både feks BixData og openQRM støtter KVM, så da kan det se ut det skal være mulig å bruke KVM i den skalaen også. Lenke til kommentar
Del Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 jonnor, jeg tror du undervurderer modenheten av KVM satt opp mot alternativene. KVM er ikke technology preview slik en del annet i 5.4, det er offisielt støttet. Faktisk har KVM modnet i et fantastisk tempo. Jeg husker Linus fremholdt KVM som eksempel på hvordan utviklingsmodellen i GNU prosjekt fungerer. Selv brøy han seg katta om virtualisering, men likevel var dette et område av kjerneutviklingen med enorm aktivitet. Ikke mange prosjekt hos Apple som får vind i seilene uten at Steve Jobs brenner for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå