Gå til innhold

[Løst]minnepenn for mange små filer?

mEhE`

Anbefalte innlegg

jeg er på leting etter en minnepenn for backup av en hel haug av småfiler(doc,pdf,jpg,html osv) og noen få store filer..Hva andbefales? slik jeg har forstått er ikke disse populære corsair minnepennene noe bra på små filer? å brenne småfiler på cdplate har jeg dårlig erfaringer med.så trenger noe som varer uten bekymringer for skadde file e.l.

må være over 10gb

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen filer er over 4gb..så fat32 er mer stabilt til småfiler? skjekka nettopp og det er rundt 20gb og over 100 000 filer,tar jo evigheter bare for pc en å lete igjennom alle filene :hmm: .

så må nok ha en 32gig minnepenn.

hvordan vil dette gå på en minnepenn? grunnen til jeg spør som sagt er at jeg har dårlig erfaring med å brenne mange små filer på cd plate..d ender ofte med nesten uleselig cd eller ødelagte filer.

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar

Fra Wkipedia om FAT32 og små filer:

With the large cluster sizes, 16 or 32K, forced by larger FAT32 partitions, the external fragmentation becomes somewhat less significant, and internal fragmentation, i.e. disk space waste (since files are rarely exact multiples of cluster size), starts to be a problem as well, especially when there are a great many small files.

Husk at filer alltid opptar hele clustere i FAT32. Det vil si at en fil på en byte og en fil på 32Kb opptar like stor plass på et lagringsmedium med clusterstørrelse på 32Kb. Dette kan påvirke den størrelsen du må ha for å få plass til 100.000 filer. Det kan også være lurt å fordele filene i mapper.

"For most purposes, the NTFS file system is superior to FAT in terms of features and reliability; its main drawbacks are the size overhead for small volumes and the very limited support by anything other than the NT-based versions of Windows, since the exact specification is a trade secret of Microsoft. "

Se mer: http://en.wikipedia.org/wiki/Fat32#FAT32

Endret av PerB
Lenke til kommentar

de ligger i 5000 ca mapper,men har ikke fått sortert helt ferdig enda..Ingen dum ide og pakke dem inn i rarfil..men da må jeg vel bruke ntfs filsystem..men mulig jeg kan pakke dem inn i flere rar filer men blir på en måte litt plagsomt å måtte åpne\pakke opp en haug av rar filer for å kunne se innholdet..

hva er 10% recovery record?

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
de ligger i 5000 ca mapper,men har ikke fått sortert helt ferdig enda..Ingen dum ide og pakke dem inn i rarfil..men da må jeg vel bruke ntfs filsystem..men mulig jeg kan pakke dem inn i flere rar filer men blir på en måte litt plagsomt å måtte åpne\pakke opp en haug av rar filer for å kunne se innholdet..

hva er 10% recovery record?

Beskrivelsen på recovery record finner du her.

Du må ikke bruke ntfs for å bruke winrar. Lag et arkiv med minimal komprimering. Om du lager et arkiv uten å dele opp filene, så vil du se alle filene inni arkivet og kunne trekke (drag'n drop) filer ut av arkivet som du har behov for. Om du er redd for sikkerheten, så sett på et skikkelig passord på arkivet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...