Gå til innhold

Iphone 3gs VS Omnia HD VS Hero

Anbefalte innlegg

Etter 3 år med samme telefon har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny. Tenkt å spandere på meg en toppmodell men er ganske så i tvil på hvilken modell jeg har mest lyst på.

Har sammenlignet modellene som nevnt i emnetittelen her på amobil og egentlig kommet frem til at Omnia HD er mobilen med best spekks. Har egentlig sykt lyst på den telefonen.

Men etter å sjekket etter div applikasjoner ser det ganske mørkt ut. Virker som det er færre programmer som attpåtil er endel dyrere enn til Iphone og Hero. Så her trekker os`et ned.

Hero virker veldig spennende nettopp av motsatt årsak, Veldig lyst å prøve ut android! Og marketplacen ser bra og oversiktlig ut med mye nyttig og gratis programvare. Men føler at skjermen blir litt i det minste laget...?

Kanskje jeg burde gå for en Iphone??

Noen som kan gjøre jobben litt lettere for meg???

Lest noen rykter fra mars 09 på nettet om at en Omnia HD vil komme med android noen som vet om det er noe hold i det?

Endret av FlexXlutor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter 3 år med samme telefon har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av en ny. Tenkt å spandere på meg en toppmodell men er ganske så i tvil på hvilken modell jeg har mest lyst på.

Har sammenlignet modellene som nevnt i emnetittelen her på amobil og egentlig kommet frem til at Omnia HD er mobilen med best spekks. Har egentlig sykt lyst på den telefonen.

Men etter å sjekket etter div applikasjoner ser det ganske mørkt ut. Virker som det er færre programmer som attpåtil er endel dyrere enn til Iphone og Hero. Så her trekker os`et ned.

Hero virker veldig spennende nettopp av motsatt årsak, Veldig lyst å prøve ut android! Og marketplacen ser bra og oversiktlig ut med mye nyttig og gratis programvare. Men føler at skjermen blir litt i det minste laget...?

Kanskje jeg burde gå for en Iphone??

Noen som kan gjøre jobben litt lettere for meg???

Lest noen rykter fra mars 09 på nettet om at en Omnia HD vil komme med android noen som vet om det er noe hold i det?

har nå iphone 3gs som jeg er megafornøyd med,har hatt omnia hd og ble lei av og trykke 2ganger for og åpne menyer osv.Ventet også på en opdatering til tlf men den har visst ikke kommet ennå(ca 2mnd siden jeg solgte min)så hadde jeg hvert deg hadde jeg gått forn en iphone:)

htc hero har jeg ikke prøvd men har hørt mye bra om den også.

Lenke til kommentar
Finnes ikke råere telefon enn Omnia HD på markedet enda, og personlig ville jeg gått for den, eller Hero over i-phone anytime.... men smaken vet du -:))

Det er jo mye penger og man skal bli fornøyd, så var jeg deg ville jeg prøvd alle tre før kjøp.

Omnia Hd så klart,hadde i-phone og det var som at gå fra lada til rolls royse. Så gå for Omnia HD du. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har så vidt testet Hero, men ikke nok til å uttale hvor bra den er.

ellers, mellom iPhone og Omnia HD gikk ihvertfall jeg for HD.

kjøp deg en iPod touch, så kan du leke deg lei på den, og fortsatt ha en skikkelig telefon. iPhone er jo en morsom sak, men der stopper det for meg.

ang. apps får du jo det mest nødvendige på Omnia HD. som f.eks hotmail, MSN, google maps div. værgreier osv. det meste til Nokias S60v5 telefoner fungerer og på Omnia HD.

Lenke til kommentar

Jeg skal faktisk kjøpe en Hero etterpå, og grunnen til at jeg velger den og ikke Iphone 3G er fordi jeg liker å tilpasse "skrivebordet" akkurat slik jeg vil ha det det. Argumentet at Hero hakker er borte nå, det har kommet en fiks som gjør den minst like smooth som 3GS. Ellers liker jeg veldig godt at jeg kan bytte minnekort, jeg liker rullehjulet og jeg liker tanken å ha Linux i lomma :cool:

Dessuten finnes Wimp til Android, Android kan multitaske og programutvalget vil være mye mer liberalt enn i Appstore, Apple er noen drittunger som sperrer av programmer som er bedre enn deres egne.

Sjekk også batteritidene til Hero og 3G, mener å huske at Hero klarer 2 dager med full bruk, mens 3G såvidt klarer 1.

Det eneste jeg liker med Iphone er det store programutvalget(ikke nødvendigvis det gode), størrelsen på skjermen og hvordan den ligger i hånda. Men de to siste punktene har jeg ikke fått testet i praksis med Heroen.

I say Hero :thumbup:

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Jeg skal faktisk kjøpe en Hero etterpå, og grunnen til at jeg velger den og ikke Iphone 3G er fordi jeg liker å tilpasse "skrivebordet" akkurat slik jeg vil ha det det. Argumentet at Hero hakker er borte nå, det har kommet en fiks som gjør den minst like smooth som 3GS. Ellers liker jeg veldig godt at jeg kan bytte minnekort, jeg liker rullehjulet og jeg liker tanken å ha Linux i lomma :cool:

Har du kjøpt Hero nå?

Hva er konklusjonen?

Det eneste jeg liker med Iphone er det store programutvalget(ikke nødvendigvis det gode), størrelsen på skjermen og hvordan den ligger i hånda. Men de to siste punktene har jeg ikke fått testet i praksis med Heroen.

Begynner ikke Android Market å få ganske godt utvalg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...