glemyk Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Trenger noen tips på traceprduction til hvordan man eq kick, bass, hi hats osv.. Jeg vet jo hvordan man bruker eq, men jeg vet overhodet ikke hvilken fremgangsmåte jeg skal bruke for å få god kvalitet og stabilitet på de forskjellige lydene. jeg har hørt om kutting og boosting på ditt og datt og lave frekvenser og de tingene der. Eksempel, hvis man vil ha hardt kick, hvor mye må jeg kutte og booste osv da?? det hadde vært fint om noen kunne gi meg noen fremgangmåter på akkurat dette så jeg vet hva jeg skal gå etter.. fruity compressor! The threshold is the point at which the compressor kicks in, when a signal passes above the threshold, the compressor starts its work, dropping the volume down by a given ratio. The ratio sets by how much the compressor should compress, for example, if the ratio is set to 10:1 (ten to one) then for every ten decibels past the threshold the sound goes, only 1 decibel will pass. The attack setting determines how long it will take the compressor to reach its full ratio of compression after it passes its threshold point. Release sets how long it takes for the compressor to come back to its normal, uncompressed state. With drums this has to be set pretty short, otherwise the compressor will not have had time to recover before the next kick. det hadde vært veldig fin om noen kunne formulert teksten litt bedre på akkurat dette! jeg forstår fremgangsmåten, men står jo så vanskelig forklart. Håper på god respons. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Hei! Så at du ikke hadde fått så god respons Jeg er ikke så veldig flink på det området selv, men har erfart at det er ikke noe fasit på det du spør etter... hvertfall når det kommer til kompresjon så lærer jeg mye mer av prøve-å-feile-metoden enn å lese en haug med tutorials! Uansett, sjekk ut denne siden. Litt ned på siden står det om "kompressorer og kompresjon". Har ikke lest dette selv, men regner med at det står noe fornuftig der... Ellers kan du jo prøve denne EQ-guiden hvor det står hva du skal booste, eventuelt kutte på og hvor mye (for det meste akustiske instrumenter). Og husk, å google det kan jo være et lurt sted å starte Lykke til! Andak Endret 5. september 2009 av Andak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå