kmskaden Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hei. Skal ha en ny strømforsyning til min "litt" eldre pc. Maskinen det er snakk om er en Dell Dimension 1100/B110. Hovedkortet er AT/AT compatibel. Strømforsyningen jeg har no yter kun 250W, ønsker å komme opp på rundt 350W-450W. Problemet er at jeg ikke finner noen på nettet. Så spørsmålet mitt blir om det er noen som vet om ATX PSU kan brukes på min pc På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Om det er gammel AT så sliter du, disse har en helt annen type strømforsyning enn nyere ATX og moderne ATX strømforsyninger er ikke ideelle til gamle ATX maskiner heller grunnet lav ampere på minus volt siden og annet utenom 12V. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 250W på en gammel AT-maskin bør da holde i massevis. Disse trenger som oftest ikke noe særlig strøm siden AT-standarden ble gjort slutt på etter den originale Pentium og de prosessorene som brukte samme socket. (AMD K6/Cyrix M6 etc). Men uansett, om du behøver en ny PSU, kan du jo prøve på f.eks Ebay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå