Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stanser ofte under oppstart.

Anbefalte innlegg

Har problemer med den stasjonære. Har satt inn nytt skjermkort, så tror ikke feilen ligger der. Men noen ganger vil ikke pc-en jobbe ordentlig. Den starter og så får jeg ikke noe bilde. Jeg kan starte den, og så begynner gpu viftene å snurre ganske hardt slik de alltid gjør i et par sekunder, men de stopper ikke, og jeg får ikke opp noe skjermbilde. Akkurat som om den ikke vil gå lengre, og har fryst fast.

Noen som vet hva problemet kan være? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men noen ganger vil ikke pc-en jobbe ordentlig. Den starter og så får jeg ikke noe bilde.

Dvs. at den noen ganger starter normalt, og da kan du bruke maskina uten problemer?

Kanskje den trenger litt mere volt på en eller annen enhet i oppstarten, gjerne til cpu eller ram eller skjermkort. Dette finner du i BIOS - det er snakk om å øke manuelt og med små steg, og følge med på temperatur.

Hvis ingen bedring, sjekk at du har oppdaterte drivere, og eventuelt om hovedkortprodusenten har nyere BIOS som er mere stabil. Kan jo også prøve enable eller disable Speedstep og/eller Cool'n Quiet - kan være nyttig å vite specs på maskinvare og OS og normalbruken, og om det er noen merknader i enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...