robertaas Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Og vi har da allerede noen krav. For eksempel må man faktisk være flyktning for å slippe inn som flyktning.De som ikke nekter å forholde seg til virkeligheten vet at asylsøkere opptar plasser og ressurser som kunne vært brukt på kvoteflyktninger. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Og er irrelevant i forhold til den prinsippielle diskusjonen om vi bør ta imot flyktninger. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Om målet er å hjelpe så mange som mulig i nød så bør vi ikke ta imot flyktninger da Norge er det dyreste landet hjelpe dem i. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Som sagt, om det er mulig, og bedre, så gjerne for meg. Men jeg må jo si jeg lurer veldig på hvordan du har tenkt å beskytte disse fra myndighetsforfølgelse i hjemlandet. Invadere samtlige problemland? Lenke til kommentar
investor Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Målet bør være å redusere verdens befolkningen med 80-90 % og vi bør hjelpe minst mulig. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Målet bør være å redusere verdens befolkningen med 80-90 % og vi bør hjelpe minst mulig. Do by example. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Målet bør være å redusere verdens befolkningen med 80-90 % og vi bør hjelpe minst mulig. Det enkle er ofte det beste. Hvem av verdens flyktninger skal få lov til å komme til Norge da, folkens? De som har en totalt annerledes kultur eller motsatt. Kan Norge ta i mot tidligere barnesoldater, gisselofre eller folk med sterke pyskiskelidelser. For meg virker det som om politikere soler seg i glansen når det gjelder hvor mange vi skal ta i mot, og trekker seg unna når det gjelder behandligen av de som har kommet inn(telt basert mottak). Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Slik jeg ser det dreier det seg i stor grad om vårt ansvar som en del av verdenssamfunnet. Vi i Norge er utrolig priviligerte - det er ingen selvfølge at det skulle bli slik. Norges strategiske plassering - og ikke minst oljeforekomstene kunne på ett tidlig tidspunkt ført til f.eks russisk okkupasjon av landet vårt. Situasjonen ville da gjerne være at det var nordmannen som var på flukt... Vi har en plikt overfor verdensamfunnet - og ansvar for å føre det man gjerne kan kalle en edruelig asylpolitikk. Som det er blitt påpekt i denne tråden er det nok av eksempler på at systemet feiler. Dog er ikke det noen grunn til at vi skal "gi opp" og fraskrive oss vårt ansvar som "verdensborgere". Norge har vært i krig svært ofte, og vi har vært okkupert. Ingen nordmenn som flykter til irak eller somalia av den grunn. http://no.wikipedia.org/wiki/Flyktninger_fra_Norge Du kan jo starte med å høre på hva de som flyktet fra Norge under krigen mener om saken. Ja her har vi jo gode eksempler på hvor nordmenn flykter dersom det er fare for liv og helse: Sverige og Storbritannia! Vi flyktet ikke engang ut av Nord-Europa! Ifølge dette argumentet burde vi ikke ta imot noen flyktninger. Endret 17. september 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå