Yngviz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hei, jeg har tenkt på å begynne å studere noe (er ikke sikker på hva enda) til neste år, men så titta jeg litt på vitnemålet mitt og da begynte jeg å lure på om jeg faktisk har generell studiekompetanse. På wikipedia står det at generell studiekompetanse er: norsk (hovedmål, sidemål og muntlig, 14 uketimer). engelsk (5 uketimer/140 timer). samfunnsfag (samfunnslære 2 uketimer/samfunnsfag 84 timer og nyere historie 4 uketimer). matematikk (5 uketimer). naturfag (5 uketimer/140 timer). Alle fag jeg har hatt fra 1.- 3.klasse: 14 Norsk 12 Tysk (4timer x 3år) 10 samfunnskunnskap(2.kl) / Samfunnskunnskap B (3.kl. sosialkunnskap) 10 musikk (5timer x 2år) *(2 6 kroppsøving (2timer x 3år) 5 engelsk 5 matte (1MY) 5 naturfag 5 økonomi og informasjonsbehandlig 3 eldre historie 3 nyere historie *(1 3 engelsk *(2 2 sammfunnslære 2 geografi (1 : Jeg vet at jeg fikk 2-3'er i faget, men det står ikke at jeg har hatt dette faget på vitnemålet. (2 : Først fikk jeg hjelp i 2.kl. av en veileder til å finne to 10timers fag som skulle gå over 2 år. Så da valgte jeg 5+5 Samfunnskunnskap og 5+5 musikk. Men så i 3.kl. fikk jeg vite at det valget var ugyldig fordi musikk ikke gikk som et 10timers/5+5 fag (hva!?) og derfor måtte jeg har 2 timer til med engelsk sånn at 3timers engelsken ble til et 5timers fag, men det blir jo heller ikke 5+5, fordi 5+5-fag er bare i 2. og 3. klasse. dessuten så står det ingenting om at jeg da har hatt 5timers engelsk heller. Jeg spurte MYE om dette i hele 3.kl, men jeg fikk bare dumme svar som "musikk er ikke et ordentlg fag". Hvorfor har de 5+5-fag som ikke er "ordentlige"????? Mulig dette var litt dårlig formulert, men jeg håper noe kan hjelpe meg Takk! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Altså, hvis du har et vitnemål og ikke et kompetansebevis så har du studiekompetanse. Lenke til kommentar
Yngviz Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Hehe okey. Hva er kompetansebevis for noe da? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kompetansebevis er noe du får vist du ikke har studiekompetanse, et bevis på de individuelle fagene du har tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå