Gå til innhold

Hvordan er momsen på ting man kjøper i utlandet på nettet?


Fred92

Anbefalte innlegg

Hallais

Jeg vurderer å kjøpe en klokke av merket Casio, og den koster £207 på watchshopuk.com (http://www.watchshopuk.com/mens-casio-edifice-wave-ceptor-chronograph-watch-eqw-500dbe-1aver-p99929677.html). Jeg tror momsen ligger på rundt 25% om jeg kjøper denne, noe jeg syns er litt mye penger... da blir klokken ca. 500kr. dyrere. Men har hørt at om man bestiller klokken som en "gift", så slipper du moms... det høres jo egentlig helt bak mål ut, da men :) Såå spørsmålet mitt er vel bare hvordan momsen er på en slik klokke om jeg kjøper den... og hvorfor er den så høy isåfall? Jeg syns 25% ekstra for en vare man kjøper er relativt mye! Og jeg vet det er lurt å kjøpe klokken i Norge, men problemet er at jeg aldri har sett en Casio-butikk noen steder som helst i dette landet, og en vanlig klokkebutikk, som Bjørklund, har maks 5-10 Casio-klokker, og i de butikkene jeg har vært i hadde de ikke den typen jeg vil ha.

 

Og om noen aner om man kan få kjøpt en slik klokke i USA, så hadde det vært fint :) Fetteren min skal der om en uke, så jeg tenkte kanskje han kunne kjøpe den for meg. Men aner egentlig ikke om Casio selges i USA i det hele tatt...

 

Takk for svar :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallais

Jeg vurderer å kjøpe en klokke av merket Casio, og den koster £207 på watchshopuk.com (http://www.watchshopuk.com/mens-casio-edifice-wave-ceptor-chronograph-watch-eqw-500dbe-1aver-p99929677.html). Jeg tror momsen ligger på rundt 25% om jeg kjøper denne, noe jeg syns er litt mye penger... da blir klokken ca. 500kr. dyrere. Men har hørt at om man bestiller klokken som en "gift", så slipper du moms... det høres jo egentlig helt bak mål ut, da men :) Såå spørsmålet mitt er vel bare hvordan momsen er på en slik klokke om jeg kjøper den... og hvorfor er den så høy isåfall? Jeg syns 25% ekstra for en vare man kjøper er relativt mye! Og jeg vet det er lurt å kjøpe klokken i Norge, men problemet er at jeg aldri har sett en Casio-butikk noen steder som helst i dette landet, og en vanlig klokkebutikk, som Bjørklund, har maks 5-10 Casio-klokker, og i de butikkene jeg har vært i hadde de ikke den typen jeg vil ha.

 

Og om noen aner om man kan få kjøpt en slik klokke i USA, så hadde det vært fint :) Fetteren min skal der om en uke, så jeg tenkte kanskje han kunne kjøpe den for meg. Men aner egentlig ikke om Casio selges i USA i det hele tatt...

 

Takk for svar :)

Fredrik

 

Du betaler 25% MVA på alle varer du kjøper i Norge også, enten det er sjokolade eller klokker..

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Casio finner du overalt i USA.

Enkelte steder har de "Casio fabrikkutsalg" (Factory Outlets) der du kan gjøre gode kjøp, inkludert B-varer med en eller annen "usynlig" skjønnhetsfeil.

 

edit: Og selv om USA ikke har "moms", så har de fleste delstatene en "Sales Tax" som kommer i tillegg til den oppgitte prisen. Denne avgiften varierer fra delstat til delstat. I New Hampshire er den null ... (Et kjøpesenter som ligger i Nashua, rett nord for delstatsgrensen mot Massachusetts, har faktisk et hjørne av bygningen "kappet av" for å unngå å måtte betale avgift til Mass. ....)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...