flowerpower Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg har nettopp bygd meg pc, som består av abit nf7-s ver 2.0, saapphire radeon 9700pro og maxtor 120gb harddisk. Jeg kobler til harddisken via s-ata med en slik idekonverter ellernoeslik, siden det er bare med en IDE kabel som jeg bruker til dvd-rom. Når jeg skrur på daten så står det at den er det og slik, men når jeg skal partisjonere og formatere den så finner ikke fdisk harddisken. Har lite peiling på hva jeg skal gjøre. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Det kan hende du må laste inn drivere til seriel ata på oppstart disken din, eller aktivere for seriel ata på hovedkort. SR Lenke til kommentar
kip Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Det følgte vel med en BRUKSANVISNING?? :wink: Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Svaret på dette spørsmålet er ganske enkelt; det er ulogisk å bruke fdisk til å partisjonere så store disker (fdisk har gått ut på dato). Drit i FAT og FAT32 filsystemene som er de eneste fdisk kjenner. Skaff deg en bootable Win XP Pro CD og sett den i cd-rom'en, bare trykk enter inntil du kommer dit hvor setup lurer på hvor du vil installere XP. Her kan du partisjonere disken på en rask og enkel måte, husk å bruke NTFS filsystemet som er raskere, sikrere og mer fleksibel + at du drar stor nytte av det i XP. NB: NTFS partisjoner er ikke leselige i dos eller win 9x. Når du skal formatere system partisjonen (C:) i NTFS bruker du derfor recovery console. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 For å gjøre det enkelt, fdisk er gammalt og utdatert.....bruk noe annet.....det finnes mange programer der ute....blant annet partition magic...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå