Gå til innhold

Låne 40000 for å bytte haverert motor i bil

kenzky

Anbefalte innlegg

Motoren på bilen min har haverert ;(

Verkstedet ga meg pris på ca 40000 for og bytte motoren.

Er det mulig og ta opp et lån eller noe for og få fikset det?

Er helt hjelpesløs uten bil :S

Er by the way 19år, og lærling, har nesten ingen penger på kontoen, så må nesten låne hele beløpet.

Jeg tjener ca 200000-250000 i året.

Er det mulighet for å ta opp en forbrukslån, eller en annen type lån?

Kunne fint klart og betalt ca 2500-3000 i månden, dersom jeg trapper ned på utgiftene litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Motoren på bilen min har haverert ;(

Verkstedet ga meg pris på ca 40000 for og bytte motoren.

Er det mulig og ta opp et lån eller noe for og få fikset det?

Er helt hjelpesløs uten bil :S

Er by the way 19år, og lærling, har nesten ingen penger på kontoen, så må nesten låne hele beløpet.

Jeg tjener ca 200000-250000 i året.

Er det mulighet for å ta opp en forbrukslån, eller en annen type lån?

Kunne fint klart og betalt ca 2500-3000 i månden, dersom jeg trapper ned på utgiftene litt.

Du sier ikke noe om hvordan bil du har - men tenk på hvor mye bilen er verdt om et år, tre år eller fem år. Så lenge du ikke står igjen med gjeld lenger enn du har bilen - altså at gjelda overstiger verdien på bilen - kan du vurdere forbrukslån så lenge du samtidig er klar over at det er den dyreste måten du kan finansiere det på. Har du lån på bilen fra før er dette uansett en skummel løsning, nettopp fordi gjelda nesten garantert vil overstige bilens verdi.

Alternativet er selvfølgelig å kjøpe deg en billigere bil til fem tusen spenn i et halvt år, skaffe deg en brukt motor fra høgger'n, ta deg god tid og lære deg å skru litt samtidig. Da slipper du unna langt billigere, og når du er ferdig og skal selge den billige bilen du har hatt i et halvt år får du sikkert igjen det samme som du gav for den.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hold your horses. Å ta opp forbrukslån vil jeg IKKE anbefale deg, ihvertfall ikke noen med dårlig økonomi.

Jeg håper inderlid den prisen der er inkl. motor ? Du burde nok sjekke litt rundt og hva det koster, det kan være stor forsjell.

Istedet for å ta opp et forbrukslån ville jeg heller ha kjøpt et billig "skrap" om jeg virkelig trengte bilen for å komme fra og til jobb og slikt.

Lenke til kommentar

En god regel jeg lever ved er å ikke betale mer enn det du kjøpte bilen for. F.eks, man betaler ikke 40.000 for å bytte motor på en bil man kjøpte for 30.000.

Selg, kjøp en billig driftsbil, spar, kjøp en mer driftsikker bil.

Endret av k1mzor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...