kenzky Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Motoren på bilen min har haverert ;( Verkstedet ga meg pris på ca 40000 for og bytte motoren. Er det mulig og ta opp et lån eller noe for og få fikset det? Er helt hjelpesløs uten bil :S Er by the way 19år, og lærling, har nesten ingen penger på kontoen, så må nesten låne hele beløpet. Jeg tjener ca 200000-250000 i året. Er det mulighet for å ta opp en forbrukslån, eller en annen type lån? Kunne fint klart og betalt ca 2500-3000 i månden, dersom jeg trapper ned på utgiftene litt. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Selge bilen og ta opp nytt lån for å kjøpe ny? Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Merke, modell, år? Hvor mye betalte du for bilen? Lenke til kommentar
spitz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Motoren på bilen min har haverert ;( Verkstedet ga meg pris på ca 40000 for og bytte motoren. Er det mulig og ta opp et lån eller noe for og få fikset det? Er helt hjelpesløs uten bil :S Er by the way 19år, og lærling, har nesten ingen penger på kontoen, så må nesten låne hele beløpet. Jeg tjener ca 200000-250000 i året. Er det mulighet for å ta opp en forbrukslån, eller en annen type lån? Kunne fint klart og betalt ca 2500-3000 i månden, dersom jeg trapper ned på utgiftene litt. Du sier ikke noe om hvordan bil du har - men tenk på hvor mye bilen er verdt om et år, tre år eller fem år. Så lenge du ikke står igjen med gjeld lenger enn du har bilen - altså at gjelda overstiger verdien på bilen - kan du vurdere forbrukslån så lenge du samtidig er klar over at det er den dyreste måten du kan finansiere det på. Har du lån på bilen fra før er dette uansett en skummel løsning, nettopp fordi gjelda nesten garantert vil overstige bilens verdi. Alternativet er selvfølgelig å kjøpe deg en billigere bil til fem tusen spenn i et halvt år, skaffe deg en brukt motor fra høgger'n, ta deg god tid og lære deg å skru litt samtidig. Da slipper du unna langt billigere, og når du er ferdig og skal selge den billige bilen du har hatt i et halvt år får du sikkert igjen det samme som du gav for den. Endret 2. september 2009 av spitz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hold your horses. Å ta opp forbrukslån vil jeg IKKE anbefale deg, ihvertfall ikke noen med dårlig økonomi. Jeg håper inderlid den prisen der er inkl. motor ? Du burde nok sjekke litt rundt og hva det koster, det kan være stor forsjell. Istedet for å ta opp et forbrukslån ville jeg heller ha kjøpt et billig "skrap" om jeg virkelig trengte bilen for å komme fra og til jobb og slikt. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) En god regel jeg lever ved er å ikke betale mer enn det du kjøpte bilen for. F.eks, man betaler ikke 40.000 for å bytte motor på en bil man kjøpte for 30.000. Selg, kjøp en billig driftsbil, spar, kjøp en mer driftsikker bil. Endret 2. september 2009 av k1mzor Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har du lån på bilen? Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Som flere sier her; det kommer jo helt an på hva bilen er verdt. Er det en bil du kanskje bare får 50.000 for (etter motorbytte) så er det jo bare tull. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Bilen er en mitsubishi galant. Kan fint få 110000-120000 for den etter motorbyttet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hva i alle dager er du lærling som? Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 elektriker, hvordan da? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har en elektriker 400 000 i året?! Men, uansett, jeg ville anbefalt å bytte motor. Da blir det veldig mye lettere å selge bilen. Man får nesten ingen ting for biler uten motor. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 er på siste halvåret nå så har 144kr timen. Årslønna er ca 350000 for en ferdigutdannet i firmaet jeg jobber i ;-) Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Kjøp brukt motor og sett den inn selv. Er ikke så vanskelig så lenge man har en skiftnøkel. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Kjøp brukt motor og sett den inn selv. Er ikke så vanskelig så lenge man har en skiftnøkel. Jeg synes signaturen din passet bra til det utsagnet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ta studielån hvis du er lærling? Man får faktisk biler som fungerer i mange år for 5000-15000,-. Min trofaste KIA kostet meg 5000,-. Måtte bytte noen bremser, og den har holdt gående i over 2 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå