Gå til innhold

Hvorfor vises bilde i 720p når 1080p er tilgjengelig. (Batman)

Furiouz

Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem med oppløsningen i spill. Har nettopp gått til anskaffelse av batman, og ser at jeg spiller på 720p, når spillet og tv'en klarer 1080p. Hva er grunnen til dette? Dette skjer da hvis jeg har på instillinger for pååløsning på automatisk. Huker jeg av 720p og 1080i, så vises spillet fint i 1080p. Litt irriterende å måtte endre på dette hver gang jeg skal spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huk av for bare 720p og 1080p. Om spillet støtter 1080p vil spillet vises i den oppløsningen. Hvis ikke vises spillet i 720p. :) Men hvis spillet som du sier støtter 1080p og da spilles i 720p vet jeg ikke! :O

Det rare er jo at spillet vises i 1080p dersom jeg bare har huket av for 1080p, men om det er på automatisk vises det i 720p

Lenke til kommentar

Irriterer meg over det samme. Det er en feature, PS3 velger automatisk den optimale oppløsningen, og de fleste spill er lagd for 720p. Normalt sett skal ikke dette ha noe å si, da det visuelt sett er absolutt ingen forskjell fra 720p til 1080p når spillet er lagd i 720p. Problemet mitt er at TV'en min er treg til å skalere så 720p signaler forårsaker input lag med mindre jeg bruker "game mode" på TV'en.

Lenke til kommentar

Batman er laget i 720p og sendes derfor ut i 720p. Er ikke så veldig rart Furious, hadde vært irriterende om ps3en hadde tvunget gjennom oppskaleringen dersom tven eller forsterkeren din kan gjøre det bedre.

Så lenge tven din er 1080p så vises spillet i 1080p uansett hvordan du vrir eller vender på det, en plass skjer oppskaleringen uansett, om du ikke rører ps3en så skjer oppskaleringen i tven, dersom du haker av på bare 1080p på ps3en så skjer oppskaleringen i ps3en :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...