tha_man Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Har en Mazda 626 91 modell som de siste ukene har vært svært plaget av noen som kun er på jakt etter "verdifulle" gjenstander. Ender opp med at de bare gjør hærverk i den. Skulle hatt noe enkelt som ga signal til mobilen min gjennom sms eller oppringning ved innbrudd. Eller ved at det er en varsler som kan has hjemme. Bilen står ca. 100 meter i unna boligen. Av orden må alarmen være lydløs ettersom det bor mange trøtte studenter i området. Tendensen er de dirker opp bilen ved å ødelegge låsen med en skrutrekker. Dermed skulle jeg hatt en sensor/kamera i bilen. Er student så mitt budsjett er ikke all verdens. Hvor kan jeg finne slikt eller lignende evt. lage selv? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Cobra er et merke som leverer alarmer som har dette. Ellers så har Defa en modul som kan kjøpes til. Cobra er nok den billigste løsningen, den har 2-veis alarmbryter. Cobra må du installere selv, da jeg ikke kan se noen som monterer dette i Norge. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Satte for en tid siden opp et lavbusjett anlegg i bilen til søsteren min pga hyppige tyverier/hærverk. Følgende komponenter ble brukt: 1 stk. gammal Toshiba laptop, 1 stk. 70 amp. fritidsbatteri fra Biltema og 1 stk. Logitech Notebook Pro webkamera som har utmerkede lavlysegenskaper. Gratis programvare ble lastet ned via et søk på google der det ble lagt vekt på varsling og opptak ved bevegelse. Anlegget funket som det skulle og varslet med en diskret ringelyd på pc inne i huset når noen åpnet førerdøren, og startet samtidig opptak. WLAN eller mobilt nett er selvfølgelig en betingelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Gikk forbi en Clas Ohlson her en dag, og der hadde de et tilbudstorg med bl.a. en GSM-basert bilalarm. Kostet ikke mye, tror det var rundt 500. Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Cobra er et merke som leverer alarmer som har dette. Ellers så har Defa en modul som kan kjøpes til. Cobra er nok den billigste løsningen, den har 2-veis alarmbryter. Cobra må du installere selv, da jeg ikke kan se noen som monterer dette i Norge. Har du link til dette? Selfølgelig må jeg montere selv ellers har blir det for dyrt. Satte for en tid siden opp et lavbusjett anlegg i bilen til søsteren min pga hyppige tyverier/hærverk. Følgende komponenter ble brukt: 1 stk. gammal Toshiba laptop, 1 stk. 70 amp. fritidsbatteri fra Biltema og 1 stk. Logitech Notebook Pro webkamera som har utmerkede lavlysegenskaper. Gratis programvare ble lastet ned via et søk på google der det ble lagt vekt på varsling og opptak ved bevegelse. Anlegget funket som det skulle og varslet med en diskret ringelyd på pc inne i huset når noen åpnet førerdøren, og startet samtidig opptak. WLAN eller mobilt nett er selvfølgelig en betingelse. Høres bra ut, men WLAN på 100m er litt vanskelig må heller gå på mobilt bredbånd da. Hvordan klarte du å skjule dette i bilen? Mistenker det er de samme folkene som gjør det over og over igjen. Dermed konkluderer jeg med at hvis jeg fakker de en gang er det nok til at de slutter med det. Gikk forbi en Clas Ohlson her en dag, og der hadde de et tilbudstorg med bl.a. en GSM-basert bilalarm. Kostet ikke mye, tror det var rundt 500. Denne du mener Clas Ohlson? Endret 6. september 2009 av tha_man Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Gikk forbi en Clas Ohlson her en dag, og der hadde de et tilbudstorg med bl.a. en GSM-basert bilalarm. Kostet ikke mye, tror det var rundt 500. Denne du mener Clas Ohlson? Det var ikke denne. Det var en bilalarm med GSM-varsling, men siden den var på "salg", er nok produktet tatt ut av sortementet nå. Edit: Fant den i katalogen fra i fjor: 36-1647 er varenummeret. Den har gått ut, men kanskje du kan finne noen som har den inne fortsatt? Jeg så den i Ski i slutten av august. Endret 7. september 2009 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har du link til dette? Selfølgelig må jeg montere selv ellers har blir det for dyrt. Tenker egentlig på denne: http://alarmbasen.dk/catalog/viper5002xl-p-64.html Alarmbasen.dk har også flere 2-veis alarmer, som gir deg varsel på nøkkelknippet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå