Gå til innhold

Her er hvordan du bytter språk på Windows 7 pro og Home Premium


myhken

Anbefalte innlegg

Fant i dag ut hvordan man bytter språk på Windows 7 Pro (funker sikkert på Home Premium også) etter å ha lest en del tråder om temaet på diverse sider.

 

Les mer i bloggen min: http://samfunn.myhken.com/?p=447

 

Men jeg skal gi oppskriften her. Dette betinger at du har skaffet deg språkpakkene til Windows 7 (f.eks 32bit eller 64bit). Om du leser her om hvordan du skaffer deg MSDNAA tilgang for bare $19, kan du både få 4 Windows 7 Pro lisenser og språkpakkene for kun $19.

 

For å bytte språk, må du også ha lastet ned språkpakkene, og lagt nb-no pakken på c:\ (det er lettest). Husk å legge den språkpakken som er riktig i forhold til at du enten har 32bit eller 64bit installert.

 

Når språk pakken ligger på c:\ gjør du følgende:

 

Kjør cmd som administrator og skriv:

DISM /Online /Add-Package /PackagePath: (eks: c:\nb-no) Dette kan ta litt tid.

 

Når det er ferdig (du får beskjed) skriv følgende:

 

bcdedit /set {current} locale nb-no

 

 

bcdboot %WinDir% /l nb-no

 

Så må du inn i registret ved å skrive regedit i søkefeltet på startknappen, du skal til:

HKEY_LOCAL_MACHINE –> SYSTEM –>CurrentControlSet –> Control –> MUI –> UILanguages

slett en-us feltet.

 

Start så maskinen på nyt, og du har nå norsk språk pakke installert på din Windows 7 Pro utgave (til 120 kroner :-) )

 

w7pro4.jpg

 

Da er det bekreftet, med denne løsningen kan du også bytte språk på W7 Home Premium. Det betyr at alle som nå bestiller utgaver fra utlandet, kan få norsk utgave med noen enkle grep. De uten tilgang til MSDNAA må skaffe seg norsk språkpakke fra nett selv.

 

 

w7pro7.jpg

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller bare bruk Windows Update, last ned språkpakke med et lite tastetrykk.

Så er det bare å gå i kontrollpanel og velge norsk som språk

 

... iallefall det jeg har gjort :roll:

 

Ja om du har Windows 7 Ultimate ja...på Home Premium og Pro utgaven kan man ikke bytte språk på den vanlige måten, derfor min post.

Det vil du fort finne ut når Windows 7 kommer i salg...

 

Så ønsker du å bytte språk på Windows 7 Pro (eller Home Premium) så må du bruke oppskriften over.

Lenke til kommentar
Eller bare bruk Windows Update, last ned språkpakke med et lite tastetrykk.

Så er det bare å gå i kontrollpanel og velge norsk som språk

 

... iallefall det jeg har gjort :roll:

 

Ja om du har Windows 7 Ultimate ja...på Home Premium og Pro utgaven kan man ikke bytte språk på den vanlige måten, derfor min post.

Det vil du fort finne ut når Windows 7 kommer i salg...

 

Så ønsker du å bytte språk på Windows 7 Pro (eller Home Premium) så må du bruke oppskriften over.

 

ok :) da er jeg med :) fin oppskrift :)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...