seb_seven Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hei! Har en lånepc hjemme, og sliter litt med å få den på trådløst nett. Problemet er at den ikke finner noen tilgjengelige nett.. Kjører xp professional sp3 Med den andre pc'n funker alt fint. Denne kjører vista. Har prøvd ulike oppsett på routeren. Både med og uten kryptering, endret kanaler, og endret fra n/g/b til bare g/b... Får ingen feil på trådløst nettverkskort på pcen, har oppdatert driver. Kablet nett funker. Noen som har noen ide? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Er du sikker på at du ikke har slått av det trådløse nettverkskortet? De fleste bærbare PCer har i dag en egen knapp eller bryter for akkurat dette. Er du sikker på at du bruker riktig program for å finne de trådløse nettverkene? Noen ganger er 3 parts programmer installert som overtar Windows egne Zero Configuration Wizard som den heter. Hvis du er sikker på begge deler kan du være vennlig å skrive nøyaktig hvilken melding du får opp når du leter etter trådløse nettverk. Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Er du sikker på at du ikke har slått av det trådløse nettverkskortet? De fleste bærbare PCer har i dag en egen knapp eller bryter for akkurat dette. Fysisk bryter for trådløst nett er i stilling "on". Er du sikker på at du bruker riktig program for å finne de trådløse nettverkene? Noen ganger er 3 parts programmer installert som overtar Windows egne Zero Configuration Wizard som den heter. Bruker ingen tredjeparts programmer. Klikker via wireless network connection ikonet i sys tray. Har også sjekket at Zero Configuration Wizard er startet via services.msc /s Hvis du er sikker på begge deler kan du være vennlig å skrive nøyaktig hvilken melding du får opp når du leter etter trådløse nettverk. I wireless network connection vinduet får jeg opp: No wireless networks found in range. Make sure the wireless switch on your computer is on. To see an updated list, click "Refresh network list." Får den samme meldingen enten den fysiske bryteren for trådløst er av eller på.. Kan brannmuren i windows xp tulle med meg? Får ikke uten videre endret noe her da dette er en pc jeg bare låner... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det er klart det er mulig at PCen er blitt satt opp til å nekte tilkobling til trådløse nettverk uten at jeg helt kan forstå hvorfor. Last ned dette programmet: http://www.netstumbler.com/downloads/ (Netstumbler, ikke ministumbler) og installer og fyr opp. Finner du noen trådløse nettverk nå da? Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Det er klart det er mulig at PCen er blitt satt opp til å nekte tilkobling til trådløse nettverk uten at jeg helt kan forstå hvorfor. Last ned dette programmet: http://www.netstumbler.com/downloads/ (Netstumbler, ikke ministumbler) og installer og fyr opp. Finner du noen trådløse nettverk nå da? Får opp "no APs active". Hva betyr dette? Lenke til kommentar
seb_seven Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Det er klart det er mulig at PCen er blitt satt opp til å nekte tilkobling til trådløse nettverk uten at jeg helt kan forstå hvorfor. Last ned dette programmet: http://www.netstumbler.com/downloads/ (Netstumbler, ikke ministumbler) og installer og fyr opp. Finner du noen trådløse nettverk nå da? Får opp "no APs active". Hva betyr dette? Har installert intels 3.part program for styring av trådløse nett (maskinen har intel PRO 2100 kort). Dette viser at radio er av, selv om den fysiske knappen er på... Noen ide om hvordan dette kan oversyres i windows? Det finnes ingen snarveiknapper på tastaturet etter hva jeg kan se. Maskinen er en travelmate 291... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hvis du får beskjed om at Netstumbler ikke finner noen APs så betyr det enten at det ikke er noen APer (trådløse aksesspunkt) i nærheten eller at det trådløse nettverkskortet ditt er slått av. Hvis bryteren for det trådløse nettverkskortet ditt indikerer at det er på burde du gjøre følgende: Start - Kjør Skriv: devmgmt.msc - trykk enter I listen finner du Nettverkskort Finn det trådløse nettverkskortet ditt Høyreklikk og velg Aktiver Hvis det står at det er aktivert velg deaktiver og deretter aktiver igjen. HVordan funker det nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå