reichspöbel Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg har flyttet inn i et kollektiv, og har ikke lenger mulighet til å ha min Ubuntu server koplet til ruteren med tråd. Derfor trenger jeg et trådløst NIC, fortrinnsvis 802.11n og PCI, som fungerer som en kule i Ubuntu. Noen som vet om noen gode kandidater til en grei penge? Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har selv Linksys, noe som fugerer fint til mitt bruk i alle fall Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Du vet ikke modellnavnet også? Samme produsent har gjerne kort med ulike chipper, som igjen støttes av ulike drivere, så et merkenavn er dessverre ingen garanti. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 er det ikke mulig å bruke trådløsrouter som nettverkskort? Da trenger du ikke tenke på drivere... Ikke den mest elegante løsningen.. men mange har ekstra routere slengende. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har ikke Men jo, det hadde vel i så fall vært en mulighet om den kunne konfigureres slik. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Jeg har dette: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301248 og det fungerer helt fint. Endret 12. september 2009 av Mevon Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Ikke 802.11n, og med en gedigen antenne, men absolutt en kandidat. Takk for tipset Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Finn deg en som er basert på Intel eller Atheros chip. Hvis den er basert på Atheros sjekker du at den er støttet i ath9k driveren. Ting skjer så fort på denne fronten at jeg er redd få nettsider er oppdatert på alle kort. Såvidt jeg vet funker det aller meste, men med varierende knot. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Har heler aldri hat noen problemer med ttådløs i Linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå