bossumm Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hvor går grensen for hva som kan kalles batong? For i prinsippet er det jo bare en kjepp/klubbe. Noen som vet? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Norsk Wikipedia Engelsk Wikipedia Endret 2. september 2009 av konungr Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Kjepper og pinner kan du samle i skauen. En batong er et slagvåpen som er produsert i den hensikt å brukes som slagvåpen. Et jernrør kan også være et slagvåpen, men det er ikke først og fremst produsert for å være det. Hvis du er i tvil om det er en batong eller om det kan omfattes av forbudet i våpensforksiften § 1-1, kan du spørre deg selv: kan dette brukes til noe annet enn å slå folk med eller som en "pynte"-/samlegjenstad? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg hadde en jernstang i bilen som jeg hadde laget på skolen, ble stoppet av politiet, de så denne og da tok de like så godt og vrengte hele bilen for å lete etter flere "slagvåpen". De gjør som de vil igrunn, jeg fikk advarsel for å ha jern"stang" i bilen. Den hadde ligget der i ett par dager. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Er egentlig litt snodig hvordan ting kan defineres. Jeg har en slik liggende i bilen: http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=82794 Tviler på jeg hadde fått advarsel for den, men hva slagvåpen angår er den farlig nok (for all del, jeg har den ikke liggende ved førersetet, jeg har den med for å bruke den til det den skal brukes til) Lenke til kommentar
tNy Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Litt off topic. En venn av meg ble stoppet med samuraisverd i bilen, han fikk rimelig høre det, etter det ligger det golfkøller i bagasjen. Er jo like mye slagvåpen det som en batong, men det er jo lovlig siden han er på vei til golfbanen vær gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå