Gå til innhold

Sponsa telefon???

Anbefalte innlegg

heisann

Har en liten diskusjon her angående hva det faktisk koster å kjøpe en telefon med abb, en annen på forumet påstår hardnakket at plutselig blir telefonen 7000kr, og legger frem noen regnestykker med priser og tall som han henter fra fri fantasi. Så jeg hentet et eksempel på et bra sponsa tilbud som Elkjøp og Tele2 kjører nå.

T68i uten abb koster 2795,- på Elkjøp

T68i med Tele2 abb koster 795,- med 18mnd binding til et abb til 79,- kr + 199,- i innmelding, etter mine beregninger skulle dette bli 2416,-

Ergo, tegner man abbet, lar det ligge i 18mnd og sier det opp har man faktisk spart 379kr + at man slipper å cashe ut en stor sum på en gang.

Men fortsatt sier denne personen at jeg er helt på jordet og det blir dyrere med abbet?? er jeg det, har jeg regnet så feil på noe så enkelt?? svar meg vær så snill, når han også i tilegg sier at tele2 abbet er dyrere enn de fleste kontantkort å ringe med, men kan ikke legge frem noe bevis på dette blir jeg noe frustert :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i slike tilbud blir vel telefonen låst til operatøren.. altså du må vente et år før du kan bruke den? hehe ikke så bra da... hvis du ser etter billig telefon hadde jeg tatt en titt på siba.. kjøpte meg en p800!! der i går, og er MEGET fornøyd... ahhh. Kan hende jeg tar feil ang. operatørlås..

p800 :D

mobil.jpg:yes:

Lenke til kommentar

Det eksempelet var av de skjeldne. Som sagt kan telefonen være låst, men det er den neppe i det tilfellet. Kun Telenor som låser telefoner med abbonnement.

Men T68i kan kjøpes uten abbonnement for lavere pris en det der.

Norske operatører er ekstremt defensive når det gjelder det operatørene kaller "sponsing" av mobiltelefoner. I Danmark kan er det faktisk sponsing. Det har ingen (nesten) abbonnement mer en 6 måneders bindingstid.

Se på eksempelet HER f.eks. Du kan få en Nokia 3310 til 340 kroner - og det eksempelet ble laget når 3310 var nesten ny!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...