Gå til innhold

Har kjøpt gammel xbox 360 uten HDMI hviken kabel trenger eg nå?

Xp3ri3nZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk component kabelen til xboxen i de 3 inngangene på tv'n. Så setter du den lille boksen på kabelen til HD, og går inn i oppsettet på xbox'n (dashboard) og velger 1080p. Default er den satt til en veldig lav oppløsning som ser dritt ut på en hdtv.

Så velger du Component som source på TV'n for å switche til Xbox'n.

Når du slår på xboxen skal du se at TV'n setter riktig oppløsning (1920x1080 f.eks.) på skjermen.

Edit: liten leif, ja

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Bruk composite kabelen til xboxen i de 3 inngangene på tv'n. Så setter du den lille boksen på kabelen til HD, og går inn i oppsettet på xbox'n (dashboard) og velger 1080p. Default er den satt til en veldig lav oppløsning som ser dritt ut på en hdtv.

Dette er ikke kompositt (som er en enkelt gul phono-kontakt), men komponent.

Både komponent og VGA støtter full HD fra 360. HDMI er ikke eneste måte å få full HD på. Om skjermen derimot støtter full HD gjennom VGA (relativt vanlig) og komponent (ikke så vanlig), er en annen sak.

Lenke til kommentar
Du ringte altså til det firmaet som lager xboxen, de gav deg et klinkende klart svar - og nå spør du her om de har rett? Uansett, ja det stemmer.

Utrolig med misinformasjon i denne tråden da.

Du kan få full HD med en 360 uten HDMI utgang. Selv på den første modellen som kom (Xenon). Enten ved å bruke kabelen som har komponent ut eller kabelen som har VGA ut.

Eg ringte microsoft nå og dei sa siden xboxen var så gammel og uten HMDI utgang så ville eg ikke få Full Hd pga skjermkortet i xboxen ikke støttet det. Stemmer dette?

Lurer på hvilken idiot hos Microsoft som sa dette. Har selv en Xenon kjøpt ved release som kjører full HD via komponent helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte det, jeg og. Kjører en release-360 jeg kjøpte brukt tidligere i år, i full-HD via component. Når jeg trykker på info-knappen på TVen sier den at oppløsningen er 1920x1080 og 60Hz. Det er, så vidt meg bekjent, 1080p60. Men jeg skjønner at det kan være litt forvirring, for de første Xboxene hadde ikke full-HD-støtte til å begynne med. Men fra og med (og kanskje tidligere) NXE har alle maskiner kunnet kjøre 1080p.

Lenke til kommentar
Men fra og med (og kanskje tidligere) NXE har alle maskiner kunnet kjøre 1080p.

Mye tidligere. Det er korrekt, har du en release 360 som du aldri har oppdatert dashboardet på, så vil du ikke få full HD. Men det ble ordnet på en av de første store dashboard oppdateringene.

I praksis er det nesten helt usannsynlig at noen fremdeles har et dashboard som ikke takler full HD. Alle spill har nyeste dashboard oppdatering og tvinger deg til å installere den om man vil spille det. Så med mindre man bare har spilt launch spill og aldri vært på Live, så er dette ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...