Xp3ri3nZ Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Har kjøpt en Xbox 360 uten HDMI utgang og lurer nå på hvilken kabel eg må kjøpe får å få full hd! Vett at det skal finnest noen kabler men vett ikke helt hvilke. Og hvor kan eg få kjøpt den? Og vill eg få samme bilde kvalitet som med HDMI ? Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tror ikke du vil få full-HD uten HDMI utgang. Kanskje om du har DVI utgang. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Bruk component kabelen til xboxen i de 3 inngangene på tv'n. Så setter du den lille boksen på kabelen til HD, og går inn i oppsettet på xbox'n (dashboard) og velger 1080p. Default er den satt til en veldig lav oppløsning som ser dritt ut på en hdtv. Så velger du Component som source på TV'n for å switche til Xbox'n. Når du slår på xboxen skal du se at TV'n setter riktig oppløsning (1920x1080 f.eks.) på skjermen. Edit: liten leif, ja Endret 3. september 2009 av Bytex Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Bruk composite kabelen til xboxen i de 3 inngangene på tv'n. Så setter du den lille boksen på kabelen til HD, og går inn i oppsettet på xbox'n (dashboard) og velger 1080p. Default er den satt til en veldig lav oppløsning som ser dritt ut på en hdtv. Dette er ikke kompositt (som er en enkelt gul phono-kontakt), men komponent. Både komponent og VGA støtter full HD fra 360. HDMI er ikke eneste måte å få full HD på. Om skjermen derimot støtter full HD gjennom VGA (relativt vanlig) og komponent (ikke så vanlig), er en annen sak. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Tror ikke du vil få full-HD uten HDMI utgang. Kanskje om du har DVI utgang. Norsk tipping på hamar? full hd får man med komponent på utvalgte tver som støtter det. dvi utgang eksisterer ikke. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Eg ringte microsoft nå og dei sa siden xboxen var så gammel og uten HMDI utgang så ville eg ikke få Full Hd pga skjermkortet i xboxen ikke støttet det. Stemmer dette? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Du ringte altså til det firmaet som lager xboxen, de gav deg et klinkende klart svar - og nå spør du her om de har rett? Uansett, ja det stemmer. Endret 3. september 2009 av cozmos Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Du ringte altså til det firmaet som lager xboxen, de gav deg et klinkende klart svar - og nå spør du her om de har rett? Uansett, ja det stemmer. Utrolig med misinformasjon i denne tråden da. Du kan få full HD med en 360 uten HDMI utgang. Selv på den første modellen som kom (Xenon). Enten ved å bruke kabelen som har komponent ut eller kabelen som har VGA ut. Eg ringte microsoft nå og dei sa siden xboxen var så gammel og uten HMDI utgang så ville eg ikke få Full Hd pga skjermkortet i xboxen ikke støttet det. Stemmer dette? Lurer på hvilken idiot hos Microsoft som sa dette. Har selv en Xenon kjøpt ved release som kjører full HD via komponent helt fint. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Ja då snakker vi Full HD 1080p? Det er så mangen så sier forskjellig blir jo helt forvirra! Han i microsoft mente at eg burde kjøpe ny pga det va så mye endringer i den nye xboxen blant annet støtte får full HD Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ja då snakker vi Full HD 1080p? Det er så mangen så sier forskjellig blir jo helt forvirra! Han i microsoft mente at eg burde kjøpe ny pga det va så mye endringer i den nye xboxen blant annet støtte får full HD Ja, full HD = 1080p = 1920 x 1080. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg kan bekrefte det, jeg og. Kjører en release-360 jeg kjøpte brukt tidligere i år, i full-HD via component. Når jeg trykker på info-knappen på TVen sier den at oppløsningen er 1920x1080 og 60Hz. Det er, så vidt meg bekjent, 1080p60. Men jeg skjønner at det kan være litt forvirring, for de første Xboxene hadde ikke full-HD-støtte til å begynne med. Men fra og med (og kanskje tidligere) NXE har alle maskiner kunnet kjøre 1080p. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Men fra og med (og kanskje tidligere) NXE har alle maskiner kunnet kjøre 1080p. Mye tidligere. Det er korrekt, har du en release 360 som du aldri har oppdatert dashboardet på, så vil du ikke få full HD. Men det ble ordnet på en av de første store dashboard oppdateringene. I praksis er det nesten helt usannsynlig at noen fremdeles har et dashboard som ikke takler full HD. Alle spill har nyeste dashboard oppdatering og tvinger deg til å installere den om man vil spille det. Så med mindre man bare har spilt launch spill og aldri vært på Live, så er dette ikke noe problem. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Finnes det spel i Full-HD på markedet? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Finnes det spel i Full-HD på markedet? ja, 3 stykker. Tror virtua tennis var en av dem. Lenke til kommentar
Laskelurs Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Finnes det spel i Full-HD på markedet? omtrent 3 stk. og de er enkle spill som virtua tennis, wipeout psn osv. som viser hvor teit alt dette 1080p maset er. de fleste spill er jo ikke 720p engang. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Bruker selv full hd gjennom vga kabel. 1920x1080 (bare bekrefter det ett par sa lenger opp her, at det går uten hdmi utgang) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 De aller fleste spill kjører på 720p uansett. Du merker ikke forskjell. Er ekstremt få spill som er laget i full hd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå