AzurCloud Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Her er setningen: Vi er alle her, vi skal alle dø (?) ja (?) det er det eneste som er sikkert. Ved spørsmålstegnene forstår dere kanskje at jeg er usikker på hvilke tegn som passer best. Jeg tenker vel at nok et komma passer best ved det første, men hva da med det andre. Det blir: ", ja," og jeg føler kanskje det blir litt for tett bruk av komma, eller? Endret 2. september 2009 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
Aasmund-K Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Her er setningen: Vi er alle her, vi skal alle dø (?) ja (?) det er det eneste som er sikkert. Ved spørsmålstegnene forstår dere kanskje at jeg er usikker på hvilke tegn som passer best. Jeg tenker vel at nok et komma passer best ved det første, men hva da med det andre. Det blir: ", ja," og jeg føler kanskje det blir litt for tett bruk av komma, eller? Altså correct me if i'm wrong, men jeg ville gått for følgende: Vi er alle her, vi skal alle dø. Ja, det er det eneste som er sikkert. Eller bare droppe den ''ja'en''. Eks. vi er alle her, vi skal alle dø, det er faktisk det eneste som er sikkert her i livet. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Om eg skulle skrive det nokon stad ville eg også skrive det slik, men om du på død og liv må ha med alle orda ville eg brukt komma både før og etter "ja". Det er vel det einaste riktige... Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hva med et semikolon? Semikolon kan brukes mellom to helsetninger for å vise at de har noe med hverandre å gjøre. "Vi er alle her, vi skal alle dø; ja, det er det eneste som er sikkert." Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg stemmer for semikolon. Lenke til kommentar
AzurCloud Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Ok, takk folkens . Endret 5. september 2009 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå