Gå til innhold

VG sin bildebruk

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan jo lure hvorfor de alltid poster bilder av ettersøkte som en gigantisk mosaikk. Way to protect the bad guys.

"DENNE MANNEN ER ETTERSØKT FOR 15 VOLDTEKTER" (stort mosaikkbilde). Jaha..så vi skal se etter en kar som går rundt med en diger mosaikk i fjeset altså?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tenkt på det samme selv flere ganger. Samme der de sladde over øynene eller viser en peron med en sekk over hodet. enten skal man vite hvem det er, eller så skal man ikke vite hvem det er. Da er det like godt å bruke et illustasjonsfoto som angår saken dersom man må ha med bilder.

Lenke til kommentar

Klart det er bedre å bruke et sladda bilde enn et illustrasjonsbilde. Denne saken ville blitt oppfattet på en helt annen måte om den var illustrert med et stockphoto av en pillehaug el.

Dessuten legger dere sikkert merke til at det står "siktet" i artikkelen. Det betyr altså at han ikke er dømt, og da er jeg helt sikker på at dere skjønner hvorfor bilde uten sladd ikke brukes...

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å skjønne hvorfor det er sladdet, men jeg ser ikke grunnen til å bruke dette bildet da. Da kunne de jo med fordel brukt et bilde av han i helfigur hvor bare ansiktet var sladdet.

Eller så kunne de ha hatt et større bilde av politimannen som er intervjuet, og bildet de har nå kunne vært mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...