Gå til innhold

Finner ikke nettverk etter formatering.

Dernel

Anbefalte innlegg

Etter litt om og men fikk jeg endelig rævva i gir å formatert den stasjonære pcen min. Når jeg i dag skal koble til det gamle nettverket går det ikke. Jeg har kjørt absolutt alle veiviserene som er og finne på Windows. Den eneste tilkoblingen jeg finner når jeg trykker "vis nettverkstilkoblinger" er en som heter 1349-tilkobling. Der står det at den er aktivert med brannmur 400 Mbps, men ingenting sendt og ingenting mottatt.

Noen tips til hva jeg skal gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan skal jeg sakffe drivere når jeg ikke har internett. Pappa hadde en minnepenn som automatisk installerte nettverk på pcen, men da jeg satte den inn i den stasjonære skjedde det ingenting. På minnepenn ligger det en fil som heter autokjør, men pcen min greier ikke å åpne den, kun som et informasjonsdokument. Når jeg satte den inn i pappa sin pc starta den med en gang.

Lenke til kommentar

Ofte følger det med en driver-CD med det du trenger. Hvis ikke, må du bruke en annen Pc og gå inn på hjemmesiden til produsenten av PCen/hovedkortet og laste ned driveren selv. Deretter må du kopiere den over til din egen Pc (feks. via en minnepenn) og installere den der.

Lenke til kommentar

Det får bli dobbeltpost siden tråden nesten var løst. Nå har jeg lastet ned drivere fra fujitsu sine hjemmesider og prøvd og åpne filene på den stasjonære pcen, men denne gangen vet ikke windows hvordan den skal åpne filene som er i den mappen jeg lastet ned, det står at det er en systemfil, men kun det. Jeg kan heller ikke åpne denne systemfilen på noen annen maskin.

EDIT: Driter i de driverne, fant faktisk igjen cd-en med drivere på. Men nå står det jo selvsagt at jeg må installere service pack 2 først før jeg installerer driverne. Noen forslag til hvordan jeg skal skaffe den uten å komme på nett på den maskinen? :wallbash:

Endret av Dernel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...