Dernel Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Etter litt om og men fikk jeg endelig rævva i gir å formatert den stasjonære pcen min. Når jeg i dag skal koble til det gamle nettverket går det ikke. Jeg har kjørt absolutt alle veiviserene som er og finne på Windows. Den eneste tilkoblingen jeg finner når jeg trykker "vis nettverkstilkoblinger" er en som heter 1349-tilkobling. Der står det at den er aktivert med brannmur 400 Mbps, men ingenting sendt og ingenting mottatt. Noen tips til hva jeg skal gjøre nå? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Dette betyr at du ikke har installert drivere til chipsett/nettverkskort. 1349 er Firewire, altså ikke noe man normalt kjører nettverk over (selv om det er mulig). Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Men hvordan skal jeg sakffe drivere når jeg ikke har internett. Pappa hadde en minnepenn som automatisk installerte nettverk på pcen, men da jeg satte den inn i den stasjonære skjedde det ingenting. På minnepenn ligger det en fil som heter autokjør, men pcen min greier ikke å åpne den, kun som et informasjonsdokument. Når jeg satte den inn i pappa sin pc starta den med en gang. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Ofte følger det med en driver-CD med det du trenger. Hvis ikke, må du bruke en annen Pc og gå inn på hjemmesiden til produsenten av PCen/hovedkortet og laste ned driveren selv. Deretter må du kopiere den over til din egen Pc (feks. via en minnepenn) og installere den der. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Å herregud, det var jo det jeg gjorde sist gang jeg formaterte, greit man har hjernecellene på plass hvertfall. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Det får bli dobbeltpost siden tråden nesten var løst. Nå har jeg lastet ned drivere fra fujitsu sine hjemmesider og prøvd og åpne filene på den stasjonære pcen, men denne gangen vet ikke windows hvordan den skal åpne filene som er i den mappen jeg lastet ned, det står at det er en systemfil, men kun det. Jeg kan heller ikke åpne denne systemfilen på noen annen maskin. EDIT: Driter i de driverne, fant faktisk igjen cd-en med drivere på. Men nå står det jo selvsagt at jeg må installere service pack 2 først før jeg installerer driverne. Noen forslag til hvordan jeg skal skaffe den uten å komme på nett på den maskinen? Endret 2. september 2009 av Dernel Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Nå er det dette med hjernecellene! Du benytter samme metode som for driverne. Last ned fra Microsoft på en annen maskin. Flytt over på CD, DVD elelr minne penn. Bær over til trøbbelmaskinen - Og Voila! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå