CuteOne Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hei! Jeg tenkte jeg skulle dra igang litt fildeling mellom min stasjonere og skole-laptopen, og for at det skulle virke måtte jeg endre fra domene til WORKGROUP. Noe som kanskje ikke var så lurt. Jeg endret til Workgroup men nå etter restarten kan kun administrator logge på. Fikk skole-pcen idag så om jeg går til IKT-Ansvarlig folket i morgen så tror jeg ikke det blir å gå så bra Er det noen veier rundt dette slik at jeg kan resette den? Takk på forhand! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Du må nok ta kontakt med IKT-Avdelingen ved skolen din, da det kun er administratorer på skolen som kan melde inn i domenet igjen. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
CuteOne Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Alright Takker! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hvis du kan boote fra cd kan du bruke ophcrack til å få tak i det lokale admin passordet. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Du må nok inn til IKT ansvarlig, ingen andre måter å gjøre det på. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det kan ikke reverseres på noen lett måte. Til en annen gang kan det jo være greit å vite at pc-ene hverken trenger å være i samme arbeidsgruppe eller samme domene for å få til fildeling. Bruk start->kjør \\maskin-ip for å aksessere delte mapper. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Flere skoler er snille angående å gi ut adminpassordet, der jeg jobber så får elevene det hvis de spør. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 På min skole var admin så lur at han hadde samme adminpassord på alle, så når jeg cracket mitt kunne jeg låse opp læreren sin pc i friminuttet. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er samme adminpassord på de fleste bærbare rundt omkring på skolene, ikke tro at hver enkelt PC blir satt opp manuelt. Det er automatisert i stor grad med speilbilder basert på hver enkelt modell av maskin som skolen bruker. Det blir fort 10 forskjellige speilbilder. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Godt mulig, jeg studerer programmering ikke IKT. Uavhengig av hvordan de blir satt opp må det være en sikkerhetsrisiko at alle maskinene har samme passord. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) I utgangspunktet skal ikke administrator-kontoen bli brukt normalt sett, da elevene får en konto under domenet. Administrator-kontoen er kun til for å installere programmer, det er en risiko ved det ja. Men å ha ett passord per årsmodell av maskinen er veldig praktisk mht IKT-Avdelingen. Jeg jobber som IKT-Lærling og har en del kjennskap til dette nå, hadde vi ikke hatt ett "standard" admin-passord hadde jobben våres vært helt håpløs, mildt sagt. ~ Mortis Endret 5. september 2009 av Mortis Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det er tross alt begrenset hvor mye skade man kan gjøre på en PC før eleven føkker opp så mye at maskinen må retankes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå