Gå til innhold

Får ikke lest harddisk


steubar

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Asus wl700ge NAS som har en innbygget disk. En dag så fikk jeg ikke kontakt med hd lengre gjennom nasen. Den kunne se den, men det sto bare "UNMOUNTED". Jeg oppgraderete programmvaren, men samme melding. Så tok jeg den ut av NASen og satte den i dm. Der kunne jeg se at harddisken var koblet til, men jeg fikk ikke tilgang til den. (fikk ikke lagt den på en bokstav) Bootet også opp på knoppix 3.1 for å se om den var tilgjengelig fra Linux, men sammen problemet der. Meldingen der var ukjent format eller lignende.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få tilgang på dataen på Harddisken?

 

Steubar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det ble nevnt helt fra begynnelsen av så gjelder dette en Linux formatert disk (Reiserfs). Dermed er det ikke så viktig å se hva Diskbehandling viser, og GetDataBack har ingen mulighet til å gjøre noe som helst.

 

Skal jeg tolke noe ut av at Diskbehandling viser 'Utildelt' så er det at partisjonstabellen kan være slettet. Hvis du bruker MBRlister (seg sig.) kan vi sjekke dette.

Lenke til kommentar
Som det ble nevnt helt fra begynnelsen av så gjelder dette en Linux formatert disk (Reiserfs). Dermed er det ikke så viktig å se hva Diskbehandling viser, og GetDataBack har ingen mulighet til å gjøre noe som helst.

Runtime (de som har Get Data Back) har et eget progam for Linux Disk Explorer

 

2009-09-09_234002.png

 

Kan være verdt å prøve hvis ikke andre metoder nytter.

Dessuten er programmet gratis å prøve.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Det kunne se sånn ut. Programmet begynte å legge en masse filer ut på harddisken. Først .txt filer med innhold som:

 

eb 22 02:09:46 vsftpd: Sun Feb 22 02:09:46 2009 [pid 3141] [Administrator] FAIL LOGIN: Client "211.144.155.xxx"

 

og så en drøss med .html filer med

R/html4/loose.dtd">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

<title>WL700g Web Manager</title>

<link href="personalwebpages.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

<!--

function is_apps_

 

før det kom noen .mp3 filer som det faktisk gikk ann å spille, selv om det var umulig å se hva det inneholdt der taggen ikke var fylt ut (filnavnen er noe sånn som fxxxxx)

Så gikk disken full og jeg lage meg mer plass før jeg må begynne på nytt.

 

Men til spørsmålene.

Dette betyr vel at den ikke bygger opp partisjonstabellen på nytt, men recover filene i stedet?

Disse .txt og .html filene, er det filer som den ikke klarer å recovere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...