Gå til innhold

Klassisk startmeny savnes.

toreae

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fordi du ikke bruker den nye startmenyen rett. Du kan se på den som en portal inn til maskinen. Bare skriv det du vil ha og det dukker opp. Og er det snarveier du vil legge til for enda raskere tilgang kan du det.

Den klassiske menyen er upraktisk og tungvindt. Som da er grunnen til at den ble fjernet.

Lenke til kommentar
Det finnes mange eldre som må lære dette på nytt. Mange som ikke har lyst til å lære dette på nytt. Hvis koden finnes er det bare dumt å fjerne denne. Hvorfor reparere på det som virker?

Fordi MS slipper å støtte to forskjellige menyer på en gang. Og det er ikke akkurat noe spesielt å lære på nytt. Programlisten er der fremdeles.

Lenke til kommentar
Etter en liten test av Windows 7, fant jeg ut at klassisk startmeny mangler.

Idiotisk. Håper på en oppdatering som bringer den tilbake.

helt enig.. klarer ikke den start meny'en som er i win7. har prøvd og prøvd men har endt opp med at jeg ikke bruker start men'en i det hele tatt lengre. har de programmene jeg bruker som snarvei på desktop eller "quick launch". Håper på en tweak som kan "tilbake stille" start meny'en til den gode gammle "brukervennlige" xp hadde.

Ser at det er mange som mener at dette er en liten sak, men dette er et stort problem for meg. Brukte ALDRI denne i vista heller, men der hadde jeg muligheten til å gå tilbake i "teknologien". ikke alltid det nyeste som er det beste (for alle).

Ja, den kommer aldri tilbake. Og det er en god ting.

Du kan bare være så negativ du bare vil over dette TCi, men det er faktisk en del av oss windows brukerne som faktisk ikke liker den nye selv om vi kan være enig at det er bedre. Selv om du ikke liker det som er gammelt og "godt" kan det hende at mange andre liker det.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Jaha, ja. Da prøver jeg på nytt:

Den gamle startmenyen var tungvint, stygg og kunne bli alt for stor til slutt. Bruker selv Vista nå, og er overlykkelig over å kunne søke meg frem til hva enn jeg måtte trenge av programmer eller filer på en så enkel måte. I tillegg bruker jeg RocketDock på skrivebordet til snarveier, og Stacks Docklet (til RocketDock) og Fences, som gjør at jeg kan skjule alle ikoner på skrivebordet, hvor jeg har mindre brukte mapper/snarveier.

På denne måten har jeg erstattet den gamle startmenyen, MED MER.

Happy now?

Lenke til kommentar

For min del føltes det som å skal lære å kjøre bil på nytt. Måten å starte et program ble forandret i win95. Siden dengang har jeg brukt samme måten. Man håper jo at det er sikkerhet, resursbruk, drivere etc. som skal forbedres i ny versjon av Windows, ikke at man må ha x antall dager/måner før man er like effektiv. Jeg kan tenke meg at firmaer med litt eldre arbeidere vil vegre seg ekstra for å oppgradere.

CSMenu er også utprøvd. Tok veldig lang tid før den ble ferdig og var treig? Føles ikke helt riktig at et man må installere et program bare for å kunne bruke Win7.

Lenke til kommentar
Du kan bare være så negativ du bare vil over dette TCi, men det er faktisk en del av oss windows brukerne som faktisk ikke liker den nye selv om vi kan være enig at det er bedre. Selv om du ikke liker det som er gammelt og "godt" kan det hende at mange andre liker det.

Det har ingenting med det å være negativ å gjøre. Den gamle startmenyen fra MS sin side er død. Et faktum brukere bare må komme seg over.

Jeg fyller ikke opp starmenyen med drit slik mange har en tendens til å gjøre.. Jeg har aldri og vil aldr bruke startmenyen for å få tilgange til mappestrukturen/programer..

Hva bruker du da den egentlig til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...