Gå til innhold

Hvordan instalere linux på aspire one?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en acer aspire one, 1 gb ram, og 160 gb hdd. Den er med windows xp, men tenkte jeg skulle bytte over til linux :yes:

hvorfor jeg vil bytte os er fordi jeg innbiler meg at det vil gå raskere... vil det gjøre det?

men, hvilken linux-verson burde jeg velge? det er jo så mange forskjellige versoner...

har prøvd med linpus lite, men får ikke til å instalere det :blush:

 

takker for svar på inlegget mitt, det er forresten mitt første... :) [/size][/size]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er absolutt verdt å prøve linux på pc-en. Min personlige mening er at Ubuntu er den beste distribusjonen som er lettest å forstå.

Er vel bare til å laste ned LiveCD iso, og derretter putte den på en minnepenn. Hvis du søker litt rundt på google etter: "install ubuntu from usb" (uten hermetegnene)

 

Du kan jo altids finne diverse sider som fortellere om de forskjellige linux-ene. For Acer One kunne du også prøvd DSL (Damn Small Linux).

Lenke til kommentar

Du kan jo altids finne diverse sider som fortellere om de forskjellige linux-ene. For Acer One kunne du også prøvd DSL (Damn Small Linux).

 

Men hvis jeg skal instalere dsl, burde jeg først avinstalere windows, eller kan jeg ta det senere?

har nemmlig ikke keyen til windowsen, for den har acer vært så smarte og lagt under pc'n, så den er blitt slitt bort:S

 

takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...