Karabin Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Jeg bestilte ett Panasonic Lumix DMC-FT1 over nettet fra en av de største fotokjedene, fikk kameraet raskt og det ser ut til å fungere greit. Men det er ett par ting jeg reagerer på, på esken jeg fikk det var forseglingen brutt og kameraet hadde tydelig vært brukt/utstillingsmodell( det var bilder inne fra en butikk på det interne minnet). Det var heller ingen intet angrerettskjema i forsendelsen. Det som bekymrer meg, siden dette skal være ett vanntett kamera, er om jeg kan stole på forseglingene rundt batteriluken/tilkoblinger etter at de er åpnet og lukket av andre enn meg. Og antagelig og har vært prøvd av kunder i butikken Er det vanlig å sende ut utstillingsmodeller til samme pris som ubrukte uten å opplyse om det, og hva er garantien på slike produkter? Har sendt epost om det til kjeden i dag, men om lurte på om andre har hatt lignende erfaringer ved nettkjøp? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Hev kjøpet, og finn en annen plass å handle fra. Skjer ikke at jeg betaler penger for noe brukt, som skal være nytt. Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Du har vel uansett rett til å få hevet kjøpet siden du ikke har mottatt angreskjema. Synes det er merkelig at du ikke ble opplyst om at du fikk tilsendt et utstillingseksemplar, syns absolutt at en eller annen form for kompensasjon burde være på sin plass (med mindre du fikk kameraet så billig at det sier seg selv at noe var rart...) Pakningene på et vanntett kamera skal tåle å brukes, men jeg ville gått nøye over dem hvis jeg hadde bestemt meg for å beholde kameraet. Eventuelt tatt en kjapp vanntettest under kontrollerte forhold før du drar på dykkertur eller lignende. Personlig tror jeg jeg ville returnert kameraet og kjøpt et nytt et annet sted. Demo/utstillingseksemplar er helt greit, det er ikke det, men jeg ville helst ha visst om det på forhånd. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Fikk raskt og hyggelig svar, de skulle sende et nytt og beklaget så mye, jeg må bare forsikre meg om at jeg får det før jeg skal på ferie neste uke. Får vel litt mer klarhet i hva som skjer i løpet av morgendagen. til alkymist: kameraet var til full pris ja Endret 2. september 2009 av Karabin Lenke til kommentar
emero Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ved kjøp av produkter over nett, har du ifølge norsk kjøpslov rett til å returnere produktet innen rimelig tid. Du burde helt klart bli informert om at du ville motta en utstillingsmodell. Selv forstår jeg riktig nok ikke frustrasjonen. Om kameraet ikke tåler å stå i et skap, og kanskje blitt knipset noen få bilder med, vil det helt klart ikke tåle mitt bruk, og da er det helt andre grunner til at jeg ville returnert produktet. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Det var ikke den store frustrasjonen da, men mer prinsippet av å ikke få produktet i den stand som er forespeilet. Og det fungerer antagelig helt likt som ett ubrukt, og det ville antagelig ikke hatt noen lekkasjer heller. Men jeg føler meg jo mer sikker og trygg på et nytt ubrukt kamera, enn ett som har vært på utstilling. Litt bittert å få lekkasjer kanskje første dag på ferie pga av at en eller annen har pirket på pakningene. Og jeg mener jo at man er i rett til å si i fra når man mottar noe som ikke er i henhold. Det er viktig å opplyse om forholdene til butikken, så får jo butikken avgjøre hvordan de vil løse det. I mitt tilfelle får jeg hentet ett helt nytt i morgen, så det løste seg for meg. Lenke til kommentar
emero Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 som regel ordner alt seg lett som en plett Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Om man ikke blir opplyst/informert om angreretten har man vel ett års angrerett? Så, jeg ville nok ventet til etter ferien din med å returnere kameraet. Edit: Leste nå at saken var løst. Endret 4. september 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Angreretten er 14 dager når det medfølger et angrerettsskjema. Angreretten utvides til tre måneder dersom angrefristskjema ikke vedlegges. Dersom det overhodet ikke informeres om angrefristen, utvides den til ett år. I dette tilfellet vil jeg si at det ikke gjelder angrefrist, men reklamasjon. Kunden har mottatt en brukt-/demovare uten å bli informert om det. Forstår trådstarter godt. Nå kjøper jeg som regel mitt utstyr over disk, men vil ikke ha det som står i utstillingsskapene. Mitt siste SLR-hus, kostet over 30.000. Da skal jeg ha noe som ikke er klådd på av et ukjent antall mennesker. Og selv om det betød litt mer kjøring fra forhandler til forhandler, så fikk jeg det. :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå