Yappey Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Hei! Vurderer å kjøpe en oppgraderingspakke for å skifte ut innholdet i min stasjonære pc. Vil også kjøpe nytt grafikkort og ny strømforsyning. Problemet er bare det at etter noen år der jeg har følt relativt lite med på utviklingen så sliter jeg litt med å finne ut hva jeg bør satse på. Vil gjerne ha litt hjelp. I dag har jeg: - AMD Athlon 64 prosessor 3700+; 2GHz, 1GB RAM - Nvidia GeForce 6800 GS Jeg har sett på denne oppgraderingspakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=475955 Er dette en bra pakke i forhold til pris? Kom gjerne med forslag til bedre tilbud. Når det gjelder grafikkort så er jeg veldig ute, så fint om det kommer noen forslag på det og. Trenger også ny PSU, men er usikker på hvor mye watt den bør være på. Total pris bør ikke overstige 15000kr, men om det er et forslag som gjør prisen bare litt høyere så kom med det. På forhånd takk! Endret 2. september 2009 av Yappey Lenke til kommentar
Yappey Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
cartoon Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Ser jo ut som et bra oppgraderingskit det. Men mangler jo blant annet skjermkort. Ditt nåværende skjermkort er det pci express? må også sjekke strømforsyning om den er sprek nok til å brukes til denne oppgraderingen. Strømforsyning: kjøp et kvalitets strømforsyning 600watt +(Fremtidssikret) hvis du skal ha skjermkort: ATI 4890 eller NVIDIA 275 er gode kort til bra pris. Enkelt å oppgradere til crossfire eller sli senere også da. EDIT*: Eller så har du dette oppgraderingskit. Da har du en pc du kan selge/reservepc, samt at du har alle delene du trenger for å bygge pc. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Litt slakkere cpu enn i det oppgraderingskitet du linket til, men mener at dette oppgraderingskitet er bedre pris/ytelse ratio på. Endret 2. september 2009 av cartoon Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Tenkt på å bygge ny pc fra grunnen??? Du kan evt. beholde kabinett, kanskje disker og cd-lesere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå