k0n Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 For en stund tilbake så kjøpte jeg en Acer aspire bærbar pc. Pcen ble orginalt levert med Windows Vista Home premium installert, og har fremdeles orginalinstallert os på denne. I den senere tid så synes jeg denne har begynt å bli treg, og har plane om å reinstallere os fra en lånt vista-plate. Problemet nå er at den klistrelappen som sitter under pcen er blitt slitt bort, og det er kun noen få tegn som vises (eks. "???D1-HE31Y-2D???-?????-?????"). Det andre er at jeg har slettet den "PQSERVICE" partisjonen, så gjennopretting er ikke mulig. (Wow! 10Gb ekstra lagringsplass) pokker, det skulle jeg aldri ha gjort! Jeg har prøvd diverse programmer som kan finne lisensnøkler i bruk på pcen, men ingen av (2 funnet for vista) nøklene likner på den som er klistret på pcen. Så, en pc med orginalt installert os, har det en annen lisensnøkkel i bruk en den som er klistret på pcen? Nå har jeg totalt 2.4 forskjellige nøkler, Default key og product key + det som er synlig på lappen. I tilfelle nøklene ikke virker så har jeg en pc uten ekte os, så hadde vert fint å vite dette i forveien. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Sikker på at det ikke finnes software for det? Google ga meg haugevis, 90% av de fungerer kun på 32bit.Her Finne selv i registeret kan du men den er kryptert. du kan også laste ned Everest ultimate som vil gi deg key, men jeg har fullversjon. I trail er 10% grået ut, vet ikke om produktkey er der eller ikke. Endret 2. september 2009 av War Lenke til kommentar
k0n Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Sikker på at det ikke finnes software for det?Google ga meg haugevis, 90% av de fungerer kun på 32bit.Her Finne selv i registeret kan du men den er kryptert. du kan også laste ned Everest ultimate som vil gi deg key, men jeg har fullversjon. I trail er 10% grået ut, vet ikke om produktkey er der eller ikke. Har nå prøvd programmene du fåreslo, og finner den samme jeg har funnet tidligere. Som fremdeles er ulik den som var klistret på pcen... Får bareinstallere på en annen harddisk for å teste om noen av nøklene fungerer... Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Last ned SIW Deretter : Lenke til kommentar
k0n Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Som jeg nevnte, dette har jeg gjort, og har funnet to lisensnøkler for windows (Default product key + Product key), men ingen av disse er lik den som er klistret på pcen. Etter at jeg undersøkte en av mine andre bærbare fant jeg ut at nøkkelen som følger med på fabrikkinstallert operativsystem er en annen en den som er klistret på pcen. Vil det si at nøkelen som er klistret på pcen ikke er i bruk? Skal alikevel prøve å installere vista med den nøkkelen jeg får opp i SIW. Edit: unødvendig quote fjernet Endret 5. september 2009 av k0n Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Som jeg nevnte, dette har jeg gjort, og har funnet to lisensnøkler for windows (Default product key + Product key), men ingen av disse er lik den som er klistret på pcen. Etter at jeg undersøkte en av mine andre bærbare fant jeg ut at nøkkelen som følger med på fabrikkinstallert operativsystem er en annen en den som er klistret på pcen. Vil det si at nøkelen som er klistret på pcen ikke er i bruk? Skal alikevel prøve å installere vista med den nøkkelen jeg får opp i SIW. Edit: unødvendig quote fjernet Fungerte det? Min reelle Product key står i SIW, men det står også en "default product key" der og. Vært moro å vite om den funker. Har windows 7 pro med opphav fra MSDNAA. Regner dog med at du prøvde med "product key" og ikke "default"? Lenke til kommentar
k0n Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Har ikke hatt tid til å installere på nytt, kan gi beskjed når jeg har gjort det (får bare testet én nøkkel om gangen...) edit: Quote error... Endret 28. september 2009 av k0n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå