Gå til innhold

jumper 100 / 133 mHz Vcore

torry

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp låst opp Duronen min (800) og overklokket.

Jeg klarer å få et stabilt system ved multiplier 9 og fsb 107 mHz. Da har jeg øket Vcore fra 1.6 til 1.7 volt. Over dette blir systemet ustabilt. Jeg har ikke prøvd å øke Vcore ytterligere.

Burde jeg klare mer?

Hvor mye kan jeg øke Vcore?

Kan jeg uten videre flytte jumper på hovedkortet slik at jeg får fsb 133 i steden for 100 (med laveste multiplier)?

3Dmark2001 gir meg 4133 ved ovenfornevnte parametre. Er dette bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

torry skrev (2002-01-24 18:49):

Jeg klarer å få et stabilt system ved multiplier 9 og fsb 107 mHz. Da har jeg øket Vcore fra 1.6 til 1.7 volt. Over dette blir systemet ustabilt. Jeg har ikke prøvd å øke Vcore ytterligere.

Burde jeg klare mer?

Hvor mye kan jeg øke Vcore?

Om du burde klare mere avhenger av cpu temperatur steppin og volt, jeg ville prøvd å skru opp volt til 1.85 og prøvd å overklokke mere, men da må du følge med på cpu temp så du ikke svir hele greiene til skogen :smile:

Quote:

Kan jeg uten videre flytte jumper på hovedkortet slik at jeg får fsb 133 i steden for 100 (med laveste multiplier)?

Jeg ville ha prøvd dette da økning av fsb gir mere ytelse en multiplier. Sitter selv med en duron 1.2Ghz klokket til 1.3 med 185 i bus, da bruker jeg også ddr ram så det har en del å si framfor sdram hvis det er det du bruker, men som sagt fsb tjener du mest på.

Lenke til kommentar

Quote:

torry skrev (2002-01-24 18:52):

Mitt system:

3dmark score 4133

Duron 800

MS-6330 K7T Turbo ver. 3

Creative GeForce 3 Ti 200

512 RAM

Jeg får 4600 med en duron 1.2GHz klokket til 1.2 med 185*7 :smile:

Bruker asus gf2 gts 200@220 og 333@420

512ddr ram osv. Synes vel egentlig at du burde klare å skvise ut litt til :smile: Prøv å laste ned en haug med nye drivere så blir det kansje litt bedre :smile:

Lenke til kommentar

Når jeg skifter jumper til 133 mHz, vil ikke da dividerene endres og busshastigheten for RAM, AGP og PCI bli den samme som for 100 mHz? Og dermed bare økning i ytelse for cpu?

Hvor høy cpu-temperatur kan jeg ha? 50 C ved kjøring av 3D-spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...